Europska automobilska industrija pod velikim je pritiskom da uhvati korak sa Sjedinjenim Državama i Kinom kada je u pitanju prelazak na elektrifikaciju.
Ubrzo nakon što je preuzeo najvažniji posao u njemačkoj industriji, glavni izvršni direktor tvrtke Volkswagen AG, Oliver Blume, dobio je loše vijesti.
Jedan od direktora je poslan u Kinu da provjeri konkurentsko okruženje i njegova je procjena bila mračna, piše Bloomberg.
U sjedištu tvrtke u Wolfsburgu, rekao je svom novom šefu da Volkswagen, kao najveći europski proizvođač automobila, gubi utrku kada su u pitanju električna vozila na svom najvažnijem tržištu i da nema izgleda da sam sustigne konkurenciju.
Konkurencija s obje strane svijeta
Volkswagen je zaostao u Kini tijekom pandemije i do trenutka kada se zemlja počela ponovno otvarati, BYD Co, Nio i drugi lokalni brendovi udvostručili su broj hibridnih i električnih modela, s uglavnom jeftinijom i boljom ponudom.
Ti novi konkurenti sada se okreću Europi, a to je dodatni pritisak u trenutku kada Volkswagen i drugi njemački proizvođači osjećaju posljedice visokih cijena energije. S druge strane svijeta, Tesla se nastavila širiti i preuzela vodstvo u automobilskim inovacijama, potkopavajući njemačke divove Audi, Mercedes-Benz i BMW u segmentu srednjih limuzina.
Dodatni su to problemi koji se nadvijaju nad najvećim europskim gospodarstvom. “Autoindustrija se suočava s pitanjem hoćemo li i kako biti globalni lider u budućnosti”, izjavila je njemačka ministrica vanjskih poslova Annalena Baerbock na sajmu automobila u Münchenu prošli tjedan.
“Za našu naciju, u kojoj automobilska industrija ima veliki udio u stvaranju vrijednosti, ovo nije samo ekonomski problem, već i pitanje sigurnosti”, dodala je.
“To je maraton”
Vrijeme je da VW ispravi svoju električnu strategiju jer riskira da ostane ograničena na sve slabije tržište automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Tržišna vrijednost Volkswagena je trenutno manja od jedne desetine Tesline vrijednosti iako im je prihod viši.
“Tvrtka je već izdvojila manjinske udjele u proizvođaču sportskih automobila Porscheu i njegovoj jedinici za teške kamione Traton SE, a pozivi na dublje razdvajanje mogli bi postati glasniji ako počne gubiti tržišni udio u Europi”, rekao je Daniel Roeska, analitičar Bernsteina.
Ali Blume i njegov tim računaju na goleme Volkswagenove resurse koji će se isplatiti kako električna vozila postaju sve popularnija. “To je maraton, a neće svi u maratonu koji budu najbrži biti prvi ili uopće viđeni na cilju”, rekao je Ralf Brandstätter, šef Volkswagena za Kinu.
Na najvećoj europskoj izložbi automobila ove godine, kineski proizvođači automobila pokazali su da su spremni povesti borbu protiv Njemačke. Njihov se broj na sajmu u Münchenu više nego udvostručio u usporedbi s 2021., a BYD je pozicionirao svoju limuzinu Seal, čija će cijena od oko 45.000 eura biti puštena u prodaju kasnije ove godine, kao izravnog konkurenta Teslinom Modelu 3.
VW simbolizira “ekonomsko čudo” njemačkog poslijeratnog oporavka kao malo koja druga tvrtka. Tekući izazovi tvrtke i zemlje i dalje su jednako isprepleteni. Obje su uvelike izložene rizicima koje donose rastuće kineske industrijske i političke ambicije. Azijska velesila je najveći trgovački partner Njemačke i izvor gotovo 40 posto VW-ovih globalnih isporuka prošle godine.
Također, borba za prelazak na automobile koji se više oslanjaju na softver nego konjske snage ukazuje na poteškoće Njemačke u prilagodbi digitalnoj eri. Poput Njemačke, VW je složen i spor. Tvrtka zapošljava gotovo 700.000 ljudi u više od 100 tvornica diljem svijeta te proizvodi sve, od egzotičnih superautomobila Lamborghini do štedljivih Škoda i snažnih Scania kamiona.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!