Gost Novog dana bio je Anđelo Jurkas, zagovaratelj uvođenja predmeta pop kulture u škole.
‘Prije nekoliko dana nam se javio Boris Jokić i rekao je da mu se inicijativa sviđa, ali da se čeka drugi val jer je nacionalna obrazovna reforma tek na javnoj raspravi i treba se vidjeti koliko će biti prihvaćena s obzirom na valove u društvu. U drugom valu bi trebala zaživjeti kao predmet’, kazao je naš sugovornik.
Zašto pop kultura u školama?
Zato ne? Nešto što se smatralo pop kulturom u prošlom stoljeću danas više ne vrijedi. To je sada sinonim za opću kulturu. Internetizacijom se dogodio kvantni skok da je pop kultura postala opća kultura, ali se ljudi malo sporije osvještavaju i radi se o kvantumu znanja koji je potreban ne samo klincima nego svima koji se žele smatrati kulturnima.
Znači li to ukidanje obrazovanja o Beethovenu i ostalim klasicima?
Ne. Samo bi se korenspondiralo s recentnim zbivanjima, jer želi se pokazati da su važni likovi kulture 20. stoljeća Rolling Stonesi, Beatlesi, Bowie… Da su to jednakopravno i kvalitativno bitni momenti, ne samo pop kulturno.
Imali ste prilike predavati u školi rock glazbu, kakva je reakcija?
Fantastična. Da se površno ne shvaća, to nije samo glazba, nego se stavlja fenomenologija zbivanja poput glazbe, filma, mode, politike, sporta, društvenih mreža… Klinci su divni. Ne samo oni, nego i pedagozi koji razumiju potrebu za takvim predmetom i doživljavaju ga potrebnim.
Johhny Štulić je rekao da mu ne pada na pamet da bude u udžbenicima?
Tko njega pita? Mislim, u čemu je on važan i zašto bi autora pitali oko toga? On je ostavio svoj pečat. On kao takav je artefakt pop kulture i što nas briga šta on misli o tome.
Događa se moderna povijest, Rolling Stonesi dolaze na Kubu u zemlji koja je tu glazbu smatrala nepodobnom.
Dižu se željezne zavjese. Ovo ne bi trebalo biti vrijeme strahova i zabrana nego vrijeme otvaranja novih granica.