U bogatom programu Animafesta i hrvatski animirani filmovi iz 1972.

Kultura 30. ruj 202012:31 > 12:39
Luka Stanzl/PIXSELL

Animafest u svom trećem danu, uz niz filmova u konkurenciji i izvan nje, donosi retrospektivni program hrvatskog animiranog filma, fokusiranog na 1972. godinu, što je bio period svojevrsnog 'zamora' Zagrebačke škole, nakon što su glavna autorska imena napustila animaciju.

Prema izboru Borivoja Dovnikovića Borde, u Kinu SC uz besplatan ulaz prikazat će se devet filmova nastala u godini u kojoj su priliku dobili oni redatelji koji dotad nisu radili na seriji Baltazar, mlađim autorima te animatorima, scenografima, asistentima režije.

Među njma bila su i dva buduća značajna autora Zagrebačke škole, Pavao Štalter, čiji će se film “Konj” prikazati u programu te Zdenko Gašparović, kojega će se predstaviti filmom “Kišobran”, a tada je nastao i “Tup-tup” Nedeljka Dragića koji je uz mnoga priznanja imao i nominaciju za Oscara.

Srijeda na Animafestu počela je Svjetskom panoramom, ovaj put s filmovima iz Francuske, Belgije, SAD-a, Nizozemske, ali i Tajvana, Makaa, Španjolske i Švicarske, među kojima je i novi spot Alice Saey “Careful” za Jo Goes Hunting, te “Lursaguak. Prizori iz života” afirmirane Izibene Oñederra.

Tu su još film “Plamenac” Kawa Khana, znanog i pod pseudonimom Sushijojo, dolazi s animacijski egzotičnih meridijana jugoistočne Azije, a nove radove predstavljaju i Jérémie Cousin, Nathania Rubin, Antoine Robert.

Kao stilski i tematski posebno zanimljiv s Animafesta najavljuju triptih “PTSP” triju diplomantica briselske škole La Cambre, Claudije Cortés Espejo, Lore D’Addazio i Mathilde Remy.

Natjecanje studentskog filma donosi “Dušicu” Barbare Rupik, ostvarenu kombinacijom glinamacije i ulja na platnu, a kao “dopadljiv antipod” ambicioznom tom poljskom djelu tu je pomalo groteskna belgijska “Nizogarska” Capucine Muller.

Organizatori kažu da se, uz operom osuvremenjenu Ezopovu basnu u “Cockperi” Kate Gugić ne smije se propustiti ni “Blieschow” Christopha Sarowa, film žarkih ljetnih boja i fluidne animacije.

Ljetni je film i “Jedna ljigava priča”, minijatura o besmislenoj dokolici likova, a već nagrađivana “Kći” Darije Kaščeve jelutka-film za animirani medij inovativne “kamere iz ruke”.

Večernji termin velikog natjecanja predstavlja “Arku” hrvatskog autora Natka Stipaničeva, “začudnu, osuvremenjenu varijantu biblijske priče smještenu na prekooceanskom kruzeru kao aktualnoj distopijskoj alegoriji kasnokapitalističkog društva u kojoj civilizacija polazi na posljednje putovanje u noć dok orkestar i dalje svira“.

Iz današnje konkurencije ističu se i “Genius loci” Adriena Mérigeaua, bravura modernističkih tendencija oslonjenu na geometrizam, grafizam, skicoznost i prizvuke Kandinskog, te novo djelo filmskog esejista Victora Orozca Ramireza “Revolykus” i “Bijesne ulice” Aidana McAteera koje se poigravaju konvencijama i stilom progresivnih borilačkih igara

U Velikom natjecanju može se pogledati, među ostalim, pobjednika Annecyja, “Fiziku tuge” Theodorea Usheva, “istovremeno epskom i intimnom filmu” tog istaknutog autora, “Betty” Willa Andersona, gorko-slatki metafilm o prekidu te japanski horor “Mekakure”.

Večer u SC-u zaključit će Biseri francuske animacije, “60 godina u 70 minuta”, retrospektivni program kojim se obilježava 60 godina najvećeg svjetskog festivala animacije u Annecyju, u izboru umjetničkog direktora Marcela Jeana.

Po njegovim riječima, taj program, koji donosi i najvažnije dobitnike Grand Prixa te novi film Bruna Colleta “Nezaboravno”, prilika je da se proslavi dugogodišnje prijateljstvo dvaju festivala koji su se 30 godina održavali naizmjence – Annecy neparnim, a Zagreb parnim godinama.ate.

Animafest Scanner nastavlja se panelima o ženama u animaciji i vezi animacije i poezije.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.