Dva nova istraživanja psihologije kupaca otkrila su dvije vrlo zanimljive pojave – da neki mirisi, poput mirisa cimeta, navode ljude da potroše više nego što su planirali te da mamljenje kupaca cijenama tipa 99,99 kuna nije uvijek dobro rješenje, naprotiv
Autori prvog istraživanja, predstavljenog u časopisu Journal of Marketing, smatraju da topli mirisi, poput mirisa cimeta, u ljudskom mozgu stvaraju dojam da je prostorija u kojoj se nalaze više napučena, ispunjena ljudima nego što stvarno jest. Zbog toga se osjećaju slabijima, a taj osjećaj nesvjesno nastoje kompenzirati kupovinom kvalitetnijih i skupljih proizvoda poznatijih marki.
U istom istraživanju utvrđeno je da kupci u prostorijama toplijeg mirisa u prosjeku kupuju veći broj proizvoda. Ova sklonost može se objasniti istom logikom kao i šopingholičarski sindrom – kada se osjećaju potišteno, ljudi se često liječe kupovanjem jer im ono podiže raspoloženje.
Male razlike u cijeni – veliki efekt
Drugo istraživanje predstavljeno u časopisu Journal of Consumer Research pokazalo je da su ljudi, kada kupuju proizvode iz emotivnih razloga, privučeni okruglim cijenama, a ne uobičajenim tipa 99,99. Cijene koje nisu okrugle privlačne su mušterijama koje kupuju proizvode iz vrlo praktičnih razloga jer potiču na racionalno promišljanje, pa i promišljanje o iznosu.
Stručnjaci upozoravaju da bi kompanije trebale voditi računa o ovom psihološkom učinku jer male razlike u cijeni mogu imati velik efekt.
Naravno, ista upozorenja vrijede i za kupce koji trebaju biti svjesni toga da ih trgovci zavode raznim marketinškim trikovima, ne samo ovima, već i brojnim drugima koji su se pokazali djelotvornima u praksi, piše Tportal.