Zanimljive činjenice koje (ni)ste znali o Coca-Coli

Lifestyle 28. pro 201515:17 > 15:43
AFP

Coca-Cola je legendarni američki brend koji je prepoznat svugdje u svijetu i prodaje se u više od 200 država.

U prosjeku, više od 10.000 pića kompanije Coca-Cola se konzumira svaki drugi ili svaki dan. Poznati brendovi Coca-Cole su Diet Coke, Sprite i Fanta, a ovo su neke činjenice o Coca-Coli koje možda niste znali prije.

Coca-Colu je proizveo farmaceut iz Atlante John S. Pemberton 1886. godine, no ime je razradio njegov knjigovođa Frank Robinson. On je kreirao jedinstveni font koji je postao logo Coca-Cole i koji se koristi i dan-danas.

Coca-cola-art.com

Kada je Coca-Cola prvi put stavljena u prodaju, bila je označena kao tonik za živce koji “oslobađa iscrpljenosti”.

Možda ste ovu priču čuli i prije i zaista je točna: prvi Coca-Cola proizvodi su sadržavali kokain – ali samo oko 9 miligrama po čaši. Droga je stavljena krišom u to vrijeme kao zamjena za alkohol i tada je rečeno da liječi ovisnost od opijuma, ali kokain je uklonjen iz Coca-Cole 1903. godine.

Od 57 milijardi pića koja se služe svaki dan (osim vode), više od 3 posto (1,9 milijardi) su pića koja je licencirala Coca-Cola. To je najdistribuiraniji proizvod na cijelom svijetu.

Postoje samo dvije države u svijetu u kojima se Coca-Cola ne prodaje: Kuba i Sjeverna Koreja.

Ova kompanija proizvodi toliko mnogo pića da ako biste svaki dan probali jedno, trebalo bi vam više od devet godina da probate sve. Coca-Cola u svom portfoliju ima više od 3.500 pića i 500 brendova, uključujući sokove, energetska pića i pića bazirana na soji.

Ukoliko bi svaka kap ikad proizvedene Coca-Cole bila stavljena u malene bočice poredane jedna pored druge, boce bi dosegle Mjesec. Ustvari, to bi bilo putovanje koje bi trajalo pet godina, sedam mjeseci i 14 dana.

Coca-Cola posjeduje 20 ogromnih brendova od kojih svaki ostvaruje više od jedne milijarde dolara u prodaji godišnje.

Coca-Cola

Vrijednost kompanije je procijenjena na 83.8 milijardi dolara. To je više od Budweisera, Subwayja, Pepsija i KFC-a zajedno.

Coca-Cola tvrdi da je ime te kompanije druga najrazumljivija riječ na svijetu, pored riječi “OK”.

Meksikanci najviše piju Coca-Colu. U prosjeku, Meksikanci popiju 745 ovih pića godišnje, dok Amerikanci popiju 401 Coca-Cola proizvoda godišnje u prosjeku.

Vjeruje se da je Coca-Cola izumila koncept kupona. Ova kompanija je distribuirala primjerke kupona kasnih 1886. i vjeruje se da je to bio razlog zašto se piće proširilo od Atlante do svake države u SAD-u do 1990. godine. Između 1886. i 1914. jedna od deset Coca-Cola je bila poklonjena, odnosno dana besplatno.

Coca-Cola

Coca-Coli također trebamo zahvaliti i zbog današnjeg imidža Djeda Mraza. Ova kompanija je s božićnim oglašavanjem započela 1920. godine kako bi povećala prodaju u “sporim” zimskim mjesecima. Koristili su nekoliko fotografija ovoga Djeda, ali nijedan se nije pokazao popularnim sve do 1939. kada je ilustrator Haddon Sundblom nacrtao debeljuškastog, veselog Djeda Mraza u crvenom kaputu. Prije njega, Djed Mraz je varirao od mršavog, do veoma velikog i nosio je odijela u zelenoj i smeđoj boji.

Coca-Cola

1985. godine Coca-Cola je postala prvo piće koje je otišlo u svemir. Astronauti su testirali svemirsku konzervu Coca-Cole u svemirskoj letjelici.

Coca-Cola

Kažu da je “savršena” temperatura na kojoj bi Coca-Cole trebala biti servirana od 1,1 stepen do 3,3 stepena Celzijevih.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.