Gruzijski film "Spojevi naslijepo" Levana Koguashvilia najbolji je film ovogodišnjeg Zagreb Film Festivala (ZFF), a žiri je osvojio "zbog svoje jednostavnosti, originalnosti, oslanjanja na izvrstan scenarij i dirljivu glumu te zbog humanosti svih likova".
Ta romantična komedija o četrdesetogodišnjem učitelju, koja kroz humor i optimizam daje snažan komentar današnje Gruzije, osvojila je u dugometražnoj igranoj konkurenciji nagradu Zlatna kolica i četiri tisuće eura. Andro Sakvarelidze, glavni glumac u filmu, rekao je kako je sretan što je imao priliku vidjeti toplu reakciju publike na film, koji je već bio prikazan na festivalima u Torontu, Tokiju, Abu Dhabiju, a u gruzijskim kinima počinje igrati sredinom studenog.
Romantična komedija o četrdesetogodišnjem učitelju kroz humor i optimizam daje snažan komentar današnje Gruzije.
“Vjerujem da će gruzijska publika gledati film jer posljednjih godina raste interes za novi val gruzijske kinematografije jer ona, s jedne strane, govori o društvenim problemima, a s druge su to priče o ljubavnim odnosima, čime se posebno bave sve brojnije gruzijske redateljice”, ustvrdio je.
U Sundanceu i Berlinu nagrađivani etiopski film “Hrabra djevojka” Zeresenaya Berhanea Meharija, snimljen prema istinitom događaju o 14-godišnjakinji koja ubija svog otmičara koji je po tamošnjim običajima trebao postati njezin muž, osvojio je u dugometražnoj konkurenciji posebno priznanje “zbog aktualnosti i važnosti teme te poštenog i iskrenog pristupa pričanju priče i glumi”.
Hrvatski film “Goli” Tihe K. Gudac, njezin memento djedu koji je bio zatočen na Golom otoku, dobio je posebno priznanje u toj kategoriji jer “potiče ljude da progovore o svojim zatomljivanim sjećanjima na neugodna iskustva i ujedno istraže mogućnost mirenja s njima”
Najbolji hrvatski kratki film programa Kockice je “Tlo pod nogama” Sonje Tarokić, o obitelji potresenoj očevom depresijom, koji je osvojio deset tisuća kuna jer “pokazuje tehnička znanja koja ta mlada redateljica primjenjuje u realističnoj i detaljnoj priči o međuljudskim odnosima. Na vrlo sugestivan način koji se duboko doima gledatelja, rafinirana kamera pokazuje kontrast između svjetlosti i sjene, unutarnjeg i vanjskog svijeta, obitelji i pojedinca”, ističe se u obrazloženju.