Južnokorejski Samsung i američki Apple sve brže gube udjel na svjetskom tržištu pametnih telefona zbog kineskog Huaweija, kojeg potrošači preferiraju zbog znatno nižih cijena premimum modela, pokazalo je novo istraživanje.
Tržišni podaci koje je objavila tehnološko-istraživačka tvrtka Gartner pokazali su da se udjel Huaweija na tržištu pametnih telefona povećao u godinu dana za više od četiri postotna boda, na gotovo 15 posto u zadnjem tromjesečju 2018., piše CNBC.
Njegovi konkurenti Samsung i Apple i dalje zauzimaju prvo i drugo mjesto po tržišnom udjelu, sa 17, odnosno 16 posto. Međutim, obje kompanije su izgubile svoj tržišni udio u četvrtom kvartalu na godišnjoj razini, Saumsunga za otprilike 1 postotni bod, a Applea za dva postotna boda.
„Apple doista gubi popularnost zbog nekoliko stvari, pogotovo kada je u pitanju tržište u nastajanju poput Velike Kine, koje uključuje kontinentalnu Kinu, Hong Kong, Makao i Tajvan. U Kini su vodeći kineski igrači značajno podigli kvalitetu svojih pametnih telefona”, izjavio je viši direktor za istraživanja u Gartneru Anshul Gupta za CNBC.
Oštar pad prodaje iPhonea
Apple je u četvrtom kvartalu 2018. godine prodao 64,5 milijuna iPhone uređaja, procjenjuje Gartner. To je smanjenje od gotovo 12 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, što predstavlja najveći kvartalni pad isporuka iPhone uređaja na godišnjoj razini od prvog kvartala 2016. godine.
Ta kompanija priopćila je da je prodaja usporena uglavnom zbog lošeg poslovanja u Kini. Najnoviji rezultati pokazuju da je prihod od prodaje iPhonea u proteklom tromjesečju na godišnjoj razini pao za 15 posto, na što je izvršni direktor Tim Cook rekao da su uzroci to što potrošači „zadržavaju svoje iPhone nešto dulje nego u prošlosti” i „makroekonomski čimbenici, osobito na tržištima u razvoju”.
„Kada pogledate vodeće pametne telefone Huaweija, ili Oppoa i Vivoa, oni imaju značajke koje se mogu naći i u vodećim telefonima tvrtki Samsung i Apple, no u isto vrijeme cijene su prilično niske”, kazao je Gupta.
Dodao je kako Appleov iPhone i Samsungov Galaxy imaju „inkrementalna i marginalna poboljšanja” tijekom svakog ciklusa nadogradnje. Zajedno s maloprodajnom cijenom od oko 1.000 dolara za njihove najbolje uređaje, potrošači se sve više okreću jeftinijim uređajima poput Huaweija i drugih kineskih brendova koji nude slične specifikacije, rekao je.
Naprosto preko noći, Samsungove već iznimno visoke cijene mobitela otišle su u novi ekstrem lansiranjem novog telefona na preklapanje Galaxy Fold – po cijeni od 1.980 dolara. Komentatori su već upozorili da bi cijena mogla biti previsoka da privuče kupce.
Također, budući da kineski igrači povećavaju vidljivost branda na međunarodnim tržištima, ljudi sve više pokazuju isti „ponos” kad posjeduju neki od kineskih modela, kao što bi to bilo u slučaju da su vlasnici Applea ili Samsunga, zaključio je Gupta.