Val štrajkova koji predstoji Francuskoj ovoga tjedna, počevši s "bitkom željeznica" predstavlja glavni test za predsjednika Emmanuela Macrona i za sindikate.
Djelatnici željeznica SNCF-a, javne tvrtke koja upravlja francuskim željeznicama, započinju mobilizaciju koja bi mogla zakomplicirati živote 4,5 milijuna svakodnevnih putnika tijekom gotovo tri mjeseca.
Prosvjedujući protiv vladinog plana reforme, koji dovodi u pitanje posebice njihov specijalni status koji uključuje jamstvo doživotnog zaposlenja, oni planiraju biti u štrajku dva dana i raditi pet sve do kraja lipnja ili ukupno 36 dana.
SNCF je govoreći o “poremećajima u prometu” najavio u nedjelju da će u utorak u štrajku prosječno biti svaki osmi brzi (TGV) vlak i svaki peti regionalni vlak. Uprava predviđa “uobičajen” promet u ponedjeljak navečer, suprotno prethodnim upozorenjima.
Nisu samo djelatnici željeznica nezadovoljni, i djelatnici čistoće i energija također će štrajkati u utorak. Istoga dana, djelatnici Air Francea četvrti put u mjesec mjesec dana će tražili porast plaća od šest posto.
Do sada je francuski predsjednik uspijevao bez većeg otpora nametnuti svoje reforme, čak i osjetljivu reformu zakona o radu. U nedjelju je francuski ministar za proračun, gospodarstvo i građansku upravu Gerald Darmanin ponovio da je vlada mirna i potpuno odlučna i jamčio da ne postoje ni otvoreni ni skriveni planovi za privatizaciju SNCF-a, kao što neki strahuju.
Sindikati znaju da je ulog velik jer je SNCF u dugovima i suočen sa skorom europskom konkurencijom. Prema anketi instituta Ifop za list Journal du dimanche, 53 posto Francuza ne opravdava štrajk, a prije dva tjedna tog mišljenja je bilo njih 58 posto i 72 posto Francuza smatra da će vlada provesti svoje planove.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.