Tisuće Slovenaca potpisali peticiju za promjene školskog i obrazovnog sustava

Svijet 09. velj 201911:56 > 11:58
Ilustracija

Više od 21 tisuće ljudi potpisalo je u Sloveniji peticiju za temeljite promjene u školskom i obrazovnom sustavu zbog toga što su učenici, ali i njihovi roditelji sadašnjim sustavom preopterećeni pa se predlaže smanjenje brojčanog ocjenjivanja i domaćih zadaća, ali i ukidanje nacionalnih provjera znanja i mature, s uvođenjem prijemnih ispita.

„Školstvo zadnjih godina stagnira. Djeca su u školi preopterećena jer je gradiva i zadaća sve više, a slobodnog vremena premalo. Većinom za školu ne uče samo djeca nego cijela obitelj, a budući da ne vidimo potrebne promjene odlučili smo progovoriti, s nadom da zajedno možemo dovesti do promjene sustava”, navedeno je u peticiji .

Potaknulo ju je prošlog mjeseca nacionalno Vijeće roditelja koje tvrdi da je o problematici i potrebnim promjenama razgovaralo s nastavnicima i ravnateljima škola koji se s njhovim zaključcima djelomice slažu.

Peticiju je do sada potpisala više od 21 tisuća ljudi. Očekuju da će je uzeti u obzir i ministarstsv školstva u pripremi za izradu nove nacionalne strategije obrazovanja koja se očekuje ove godine.

Peticija sadrži 13 prijedloga, među ostalim smanjenje nastavne građe, broja domaćih zadaća i testova, ukidanje nacionalne provjere znanja i mature, te uvođenje prijemnih ispita pred upis u srednju školu i na fakultete, više opisnog a manje brojčanog ocjenjivanja, redovno dodatno obrazovanje pedagoškog kadra, nagrađivanje učitelja koji dobro rade s učenicima i primjenjuju inovativne pristupe.

Osim toga, peticijom se zahtijeva uvođenje načela nulte tolerancije prema psihičkom i fizičkom kažnjavanju ili nasilju u školi, ravnopravnost u tretmanu učenika s posebnim potrebama, smanjenje broja učenika u razredima itd.

Nekadašnji ministar za školstvo i obrazovanje Slavko Gaber, za čijeg je mandata prije 15-ak godina provedena velika reforma obrazovanja s uvođenjem devetogodišnje osnovne škole i nacionalne mature u srednješkolskom obrazovanju izjavio je nedavno prilikom rasprave o nacionalnoj strategiji obrazovanja da mu se prijedlozi roditelja čine preradikalnim i da je najgore uvoditi ad-hoc promjene bez da se o njima dobro razmisli, osobito kad je riječ idejama da treba ukinuti maturalne ispite ili ponovo uvesti prijemne ispite.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram