Gošća Newsrooma bila je Maja Šimunjak, predstojnica katedre za novinarstvo na Middlesex University of London. Analizirala je jučerašnje izbore, ali i rat Borisa Johnsona s medijima.
“Ako pogledate koliko je Boris Johnson vremena proveo na terenu i kako je “surađivao” s novinarima očito je strategija bila da on bude što manje među ljudima i u medijima.
Johnson je bio u gotovo otvorenom ratu s javnim servisima Channel 4 i BBC i to je nekonvencionalno, ali više se ne nalazimo u dobu prije 15 godina kada je vrijeme na televiziji bilo bitnije nego što je danas.
On nije puno izgubio ne pojaviviši se tamo, a okršaj s te dvije televizije je više išao u korist liberalima. Većina tiskanih medija je snažno podržavala Johnsona i napadala Corbyna”, pojasnila je.
Kada je riječ o rezultatima izbora pojasnila je da Ujedinjeno Kraljevstvo ima većinski izborni sustav i prema tom sustavu u svakoj izbornoj jedinici pobjednik je onaj koji ima najviše glasova. Pitanje korisnosti takvog sustava potegne se svaki put poslije izbora.
“Ako pogledamo količinu glasova, Konzervativci su dobili 45 posto glasova, Škotska nacionalistička stranka 45 posto glasova. Kada bi se primijenio proporcionalni sustav danas bi imali manjinsku vladu jer bi konzervativci dobili puno manje mjesta nego što je u slučaju većinskog izbornog sustava”, rekla je.
Na pitanje što se može dalje očekivati odgovara: Jedino sa sigurnošću možemo reći, tj. skoro pa sigurno, da Ujeidnjeno Kraljevstvo 31.1.2020. izlazi iz Europske unije, a sve osim toga je vrlo nejasno.”
Kada je riječ o Konzervativnoj stranci kaže da je Johnson “očistio” stranku od neposlušnika i sada ima poslušnu većinu u parlamentu.
Opisala je i da je na njezinom fakultetu sinoć zavladala nevjerica među studentima jer, iako nitko nije vjerovao da bi Corbyn mogao formirati većinu, ostali su u šoku da je Johnson koji je lagao kraljici, protupravno suspendirao parlament, novinarima uzeo mobitel i od njih bježao u hladnjaču osvojio tako veliku većinu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.