Njemačka bi se uskoro mogla suočiti s nestašicom osnovnih proizvoda kao što su tjestenina i ostali prehrambeni proizvodi i kućanske potrepštine.
Za to postoje dva razloga: prijetnje poljoprivrednika kako će uvesti mjere poput uskraćivanja opskrbe hranom i pobunjenici u Jemenu koji tjednima napadaju međunarodne teretne brodove uz obalu, piše Fenix magazin.
Naime, predsjednik bavarskih poljoprivrednika Günther Felßner je najavio moguću eskalaciju ako savezna vlada u potpunosti ne povuče svoje planove o rezanju subvencija u poljoprivredi.
“Do sada smo se suzdržavali od blokiranja infrastrukture, poput opskrbe hranom. Ali ne dopuštamo samo da nam se iz džepa uzmu višemjesečni prihodi”, rekao je Felßner u intervjuu za Augsburger Allgemeine.
S druge strane sve je veći problem obskrbi uzrokuje i kriza u Jemenu. Financial Times je prije nekoliko dana objavio kako su napadi Hutija prekinuli plovidbu komercijalnih brodova na ključnoj pomorskoj trgovačkoj ruti.
Iz Crvenog mora, preko Sueskog kanala u Sredozemlje plove teretni brodovi kada dovoze robu iz Azije u Europu. Ali sada su brodovi prisiljeni krenuti velikim zaobilaznim putem oko Afrike.
“Rezultat toga je broj prevezenih kontejnera pao je za više od polovice i trenutno je gotovo 70 posto. To uzrokuje kašnjenja koja već osjećamo u Njemačkoj”, izvijestio je Institut za svjetsku ekonomiju iz Kiela.
Julian Hinz, direktor Centra za istraživanje trgovinske politike, kazao je da iako putovanje brodova traje dulje, što povećava i troškove prijevoza, a učinci se zasad jedva osjećaju.
“No, još uvijek postoji rizik od praznih polica u njemačkim supermarketima. Aldi Nord je već osjetio posljedice krize. Budući da bi moglo doći do nestašice kućanskih potrepština, igračaka i ukrasa, reklamne kampanje su odgođene”, rekao je Hinz.
Lidl i Kaufland već se pripremaju za moguću krizu. “Moguće je kašnjenje isporuke za pojedinačne proizvode. Stoga, da bi bili sigurni, oslanjamo se na brodarsku tvrtku Tailwind Shipping Lines. Prevoze neprehrambenu robu iz Azije u Europu i idu zaobilaznim putem preko Rta dobre nade”, priopćili su iz Lidla.
Kaufland je također objavio za portal echo24 kako vrlo pažljivo prate situaciju u regiji. “U bliskom smo kontaktu sa svojim pružateljima usluga. Opskrba robom trenutno je osigurana”, navodi se.
Kako izvještava ZDF, čelnik brodarskog diva AP Møller-Maersk upozorio je u Financial Timesu da bi mogli proći mjeseci prije nego što se trgovačka ruta Crvenog mora ponovno otvori. To bi onda moglo osjetiti globalno gospodarstvo, a u konačnici i potrošači.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!