Nastavnik Toni Milun podržao je Inicijativu Hrvatska može bolje i održao govor na prosvjedu potpore kurikularnoj reformi. Njegov govor prenosimo u cijelosti.
‘Dragi roditelji, učenici, nastavnici i svi ostali koji ste došli dati podršku kurikularnoj reformi.
Naš obrazovni sustav uopće nije loš… nekad bio. Ali danas je zastario. Dovoljno je osvrnuti se oko sebe i malo promotriti svijet u kojem živimo. Otiđite u trgovinu. Upravo to sam napravio kad sam čuo prošlog tjedna o problemima. Znate zašto? Otišao sam na Črnomerec u jednu veliku trgovinu da izbrojim samouslužne blagajne. Meni su samouslužne blagajne simbol promjena. 8 samouslužnih blagajni, a samo 1 blagajnik na njima. To je budućnost, to je zapravo već sadašnjost. Zašto bi poslodavac zaposlio 8 ljudi, kad može blagajna samostalno raditi, jeftinije, a mi kako kupci dobijemo još i vrećicu besplatno.
I to mi sve podržavamo, jer su roboti jeftinija radna snaga od ljudi, pa su na kraju proizvodi jeftiniji. I mi kupujemo jeftinije proizvode.
U autoindustriji slična priča: Google ima automobile koji sami voze. I imaju mnogo manje nesreća od klasičnih vozača.
Slično je u svim industrijama, računala i roboti nas zamjenjuju. Neki misle da je to problem. Ali nije, dok se ukidaju brojna radna mjesta, istovremeno se stvaraju još zanimljiviji, uzbudljiviji poslovi. Većina je vezana za računarstvo, ali traži se da ljudi imaju kritički stav, da znaju rješavati problemske zadatake.
I upravo je to ono što nam donosi kurikularna reforma. Donosi promjene u skladu s vremenom u kojem živimo. Svi mladi danas imaju pametne telefone, računala, tablete. Kurikularna reforma ih od običnih korisnika tih uređaja želi učiniti stvarateljima sadržaja novih tehnologija.
Prije nekoliko mjeseci bio sam u San Franciscu, u jednom od najvećih inkubatora za startupe. Jedan od investitora nam je govorio o svom poslu, startupima koji kod njih dolaze na naobrazbu. Netko od nas ga je pitao: A što ste vi završili? (škola). Njegov odgovor je bio: završio sam studij povijesti. Mi u čudu: Kako povjesničar postaje investitor? On je odgovorio: meni je fakultet i obrazovanje služio da naučim kako misliti. Uopće nije bitno hoću li studirati povijest ili ekonomiju ili nešto treće. Mene je u to doba zanimala povijest pa sam upisao povijest. Ionako znam da ću cijeli život učiti.
To je poruka koju naš obrazovni sustav treba poslati: tijekom obrazovanja trebam naučiti kako učiti, jer me učenje ionako čeka cijeli život. To je poruka koju šalje ova kurikularna reforma. Često kažemo kako se trebamo ugledati na finsko školstvo. Tamo učenici u školi uče da će tijekom radnog vijeka promijeniti barem 3 različita zanimanja.
Bitno je razviti kod učenika one osobine koje su najtraženije na tržištu rada: rješavanje kompleksnih problema, kritično mišljenje, kreativnost, timski rad. To su ujedno osobine koje čine život kvalitetnijim.
Ne smijemo propustiti jesen. Trebamo dati sve od sebe da eksperimentalni dio krene u jesen. Jednom sam čuo izreku Richarda Bransona: kad imaš priliku reci DA, a onda razmišljaj kako ćeš to učiniti. Jer ako čekaš da svi uvjeti budu idealni, nikad ih nećeš dočekati. Ta je poruka snažno utjecala na mene. Volio bih da utječe i na vas. Recimo DA reformi i dajmo do jeseni sve od sebe na ona krene’, kazao je Milun.
Provjed pratimo NA OVOM LINKU
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.