U jutarnjoj emisiji Novi dan N1 televizije u Sarajevu, gostovao je fotograf Narciso Contreras, osvajač Pulitzera za fotografiju. U Sarajevo je stigao povodom izložbe koja se održava u galeriji 11/07/95.
“Pozvan sam iz galerije 11/07/95 zbog izložbe mojih radova koje sam radio dok sam bio u Siriji u trenutnom konfliktu kakav se sada događa”, rekao je Contreras na pitanje o kakvoj izložbi se radi i zašto baš u Sarajevu.
Narciso Contreras je karijeru fotografa počeo odlaskom na ratno stratište u Mianmaru, a onda je bio svjedok ratnih događanja u mnogim drugiim zemljama poput Gaze, Istanbula, Egipta, Libije. On objektivom svog aparata bilježi teške sudbine ljudi. Na pitanje zašto baš ovaj odabir, Contreras je izjavio “pretpostavljam da je važno dokumentirati patnje i situaciju u kojim ljudi žive. Ponekad izvještaji u ovim situacijama nisu jasni i potrebno je pratiti liniju ovih događaja i za mene je to predanost čitavoj toj priči”.
“Da, ali ovo je više kao neka moja osobna percepcija ratova koje gledam, moj doprinos nekoj temi i svemu što je povezano s užasima rata u osnovi”, komentar je Contrerasa je li to njegov doprinos za sva zbivanja u cijelom svijetu.
A fotografijama za koje je 2013. godine dobio Pulitzera, Contreras kaže da je “u Siriji jedan od najtežih ratova za razumjeti. To je vrlo kompleksan konflikt od trenutka kada je počelo Arapsko proljeće, pa pratiti šta se događalo s tim konfliktom do sada, nije lako objasniti u nekoliko riječi. Mislim da se ovi ljudi suočavaju sa najgorim trenucima u svom životu, streljanja, pogibije u slično”.
Dodaje kako “vjeruje da nagrade u smislu foto-novinarstva su samo neka podrška, nešto što vas gura da ostanete živi dok to radite, da imate priču o tome šta radite. Mislim da su nagrade nešto što pomaže da ostanete fokusirani na priču koju pokušavate razumjeti.
“Kao prvo, ja nisam zaposlen u AP-u, nisam potpisao ugovor sa njima, ja sam surađivao s njima, radio sam kao ‘freelancer’ i dan-danas radim tako. U osnovi, nikad nisam ustvari otpušten jer nikad nisam imao ugovor, a kao drugo često fotografi manipuliraju, to je u osnovi težak posao da se manipulira fotografijama. Teško je prepoznati to, jer je foto-novinarstvo nešto što je vrlo istinito, nešto što definira stvari bez ikakve sumnje. Često ljudi mijenjaju fotografije, to je proces koji dolazi u post-produkciji. Nisam siguran koliko često fotografi to rade, ali ja sam to uradio i pretpostavljam da je to bila neka greška u smislu na koji način fotografija treba biti predstavljena medijskoj industriji”, odgovorio je Contreras na pitanje o njegovom otpuštanju iz Associated Pressa.