Program na otvorenom poput turnira u bridžu, šahu, badmintonu, dječje i sportske radionice te glazbeni program, održat će se 18. rujna u zagrebačkoj Masarykovoj ulici koja će biti zatvorena za promet, priopćio je u srijedu Sindikat biciklista i pozvao građane da se pridruže te osvježe program svojim idejama.
Druženje građana u nedjelju poslijepodne u Masarykovoj ulici organizirano je u sklopu Europskog tjedna mobilnosti, koji traje od 16. do 22. rujna, kada je i dan bez automobila, a čime se najavljuje nacionalna kampanja poticanja vožnje bicikla na posao, stoji u priopćenju. U ponedjeljak, 19. rujna započinje kampanja “Biciklom na posao” u svrhu smanjenja broja bespotrebnih individualnih vožnji automobilom na kratke relacije, a kako bi se umanjile prometne gužve i ispušni plinovi. Prema procjenama, u prosijeku se u jednom automobilu na posao vozi samo 1,4 osoba.
Kampanja završava 30. rujna, a oni koji su se najviše provozali do posla, koji su prvi put sjeli na bicikl do posla te one tvrtke i kompanije koje imaju najviše biciklista u svojim redovima, osvojit će zanimljive nagrade i ponijeti titulu “Prijatelja bicikliranja”.
Masarykova kao zajedničko dvorište građana
Članovi Sindikata biciklista poručili su građanima kako će Masarykova ulica bez automobila biti prostor dodijeljen biciklistima i pješacima. “Dobili bismo javni prostor s urbanom opremom koju mogu besplatno koristiti svi. Prostor oslobođen od automobila ne mora nužno biti pretvoren u terasu kafića, može biti neka vrsta zajedničkog dvorišta. Značajno bi se podigla kvaliteta života građana, smanjilo zagađenje i buka, ali i prostor namijenjen isključivo automobilima, kojeg je u centru grada previše. Promet bi u lokalima i ugostiteljskim objektima porastao zbog većeg protoka ljudi”, ocijenili su.
Iz sindikata su naglasili kako je Masarykova ulica dijelom na trasi neostvarene biciklističke magistrale od oko sedam kilometara, a koja bi povezivala zapad i istok grada. “To je još predmet razgovora, iako je 2012. godine gradonačelnik obećao da će se graditi. Danas imamo samo neformalno objašnjenje da se magistrala neće graditi zbog problema pomicanja parkinga za automobile i oduzimanja jedne kolničke trake automobilima na Prilazu Gjure Deželića”, kažu u sindikatu. Podsjećaju da je i Trg bana Jelačića nekada bio parkiralište automobila, a da su se građani brzo navikli i sa zadovoljstvom prihvatili pješačko-biciklističke zone zbog bolje kvalitete života.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.