Svi koji putuju vlakovima imati pravo na odštetu u slučaju da su kupili kartu za vlak koji kasni više od 60 minuta.
U utorak je u javnu raspravu upućen Zakon o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu, a u njega su uvrštene i odredbe Uredbe EU o pravima i obvezama putnika, piše Index.
Naime, Hrvatska više nema pravo na odgodu Uredbe pa će od 4. prosinca 2019. godine prava putnika u željezničkom prometu u Hrvatskoj biti strože regulirana.
Tako će svi koji putuju vlakovima imati pravo na odštetu u slučaju da su kupili kartu za vlak koji kasni više od 60 minuta.
“Ne gubeći pravo na prijevoz, u slučaju kašnjenja putnik može od željezničkog poduzeća tražiti odštetu za cijenu prijevoza ako između polazišta i odredišta navedenih na prijevoznoj karti doživi kašnjenje za koje nije vraćen iznos cijene prijevozne karte u skladu s člankom 16. Najniži iznos odštete za cijenu prijevoza iznosi kod kašnjenja:
a) 25 posto cijene prijevozne karte kod kašnjenja od 60 do 119 minuta
b) 50 posto cijene prijevozne karte kod kašnjenja većeg od 120 minuta”, stoji u Uredbi.
Također, prijevoznik će im morati ponuditi besplatnu hranu i piće.
“Kod kašnjenja u skladu sa stavkom 1 koje iznosi više od 60 minuta putnicima treba besplatno
ponuditi sljedeće:
a) obrok i osvježavajuće piće primjereno vremenu čekanja, onda ako su hrana i piće dostupni u vlaku ili na kolodvoru ili ako ih ima smisla dostaviti;
b) smještaj u hotelu ili nekakav drugačiji smještaj i prijevoz između kolodvora i smještaja u slučajevima kad je nužno zadržavanje jednu noć ili više noći ili ako je nužno dodatno zadržavanje, onda ako je to praktički moguće izvesti;
c) ako je vlak blokiran na pruzi, prijevoz od vlaka do kolodvora, do alternativnog polazišta ili do odredišta usluge prijevoza, onda ako je to praktički moguće izvesti”, nalaže Uredba.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.