Digitalizacija države teče sporo, ali ipak se pomalo kreće. Od sutra će biti moguće putem sustava e-građani dobiti i potvrdu o nekažnjavanju, što će mnogima koji traže posao uštedjeti vrijeme. Detalje ima Vanja Kranic.
Potvrda koja se najčešće traži prilikom zapošljavanja, ona o nekažnjavanju – od sada online, u sklopu sustava E-građani. Korisnicima će tako stići jednim klikom – pa se stajanje na šalterima u slučajevima kada su se za nju ne plaća pristojba – može zaboraviti.
“Građani više neće morati na sud, nego će naprosto putem informatičkog sustava zatražiti da im se to izda”, kaže ministar Dražen Bošnjaković.
Najnovija je to usluga sustava E-građani – jedna od 37. Sustav je startao 2014. godine s 14 usluga, i od tada se nadograđuje i širi. Povećane su opcije pristupa, a u osobni korisnički pretinac trenutno mogu stići 62 vrste e-poruka.
Sustav E-građani danas koristi 418 tisuća ljudi. Dosad je bilo više od 10 milijuna prijava za razne usluge, a institucije su poslale više od 12 milijuna raznih e-poruka
Te brojke nisu loše – kažu u Netokraciji, portalu koji od početka prati razvoj ovog sustava. No, svakako bi mogle i trebale biti bolje. Za to je potrebna, ističe izvršna urednica portala Mia Biberović, bolja medijska kampanja koja bi građane upoznala sa svim mogućnostima, ali i jednostavnija uporaba: sustav mora biti pristupačniji korisnicima.
“Ulogiravate se na jedan portal, pa onda ako trebate neku drugu uslugu – onda se treba ponovno ulogiravati, pa onda se zapetljate… Mislim da se osim na dodavanju korisničkih usluga mora raditi i na pojednostavljanju uporabivosti samog sustava”, kaže Biberović.
Ministarstvo upravo poručuje kako do kraja ove godine planira redizajn, ali radi i na drugim uslugama: od e-dozvola do izdavanja vozačkih dozvola bez dolaska na šalter. Digitalizacija države, kažu u Netokraciji, ide ali sporno.
“Doista važna usluga koja koristi velikom broju građana, koristi direktno i sustavu, a ne moram spominjati kakve su to uštede. Vrijedna je ulaganja i ja mislim da bi se trebalo fokusirati na to, ne samo na e-građani nego i na druge usluge digitalizacije”, kaže Biberović.
A pravosuđe, resor koji nosi titulu i tromor i sporog – posluje s ogromnom količinom papira: samo policijske uprave i prekršajni sudovi godišnje razmjene oko 115 tisuća predmeta – pa je u Varaždinu u tijeku pilot projekt u kojem policija i sud komuniciraju – bez papira. Takvu elektroničku komunikaciju, e-podnesak, Ministarstvo želi zatim proširiti i na ostatak Hrvatske – a novi ministar ističe da se planira prebaciti i na odvjetnike. Taj pilot projekt na Trgovačkom sudu u Bjelovaru uskoro počinje – a treba završiti u studenom.
Više pogledajte u videu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.