Je li više kamenih blokova sa zagrebačkog Mosta slobode otpalo ili ih je više na njemu ostalo, pitanje je koje često proleti glavom mnogima dok prolaze ispod mosta, koji je u vrlo lošem stanju. Iz Grada opetovano obećavaju sanaciju, no realizacija je i dalje na čekanju. A baš ovih dana s Mosta je pao još jedan rubnjak, pukom srećom ni na čiju glavu
O ispadanju kamenih blokova i betonskih rubnjaka s Mosta slobode, raspadnutim upornjacima, hrđavoj ogradi, čiji dijelovi ponegdje i nedostaju, rupama na stepenicama ili izbijenim komadima stuba, vidljivoj armaturi, rupama pokrivenim čeličnim pločama, konstrukciji Savskog mosta koja je i dalje u očajnom stanju što ne mogu sakriti nikakvi kozemtički zahvati … samo su neke od problematičnih točaka vidljivih golim okom, a o kojima smo opetovano pisali upozoravajući da savski mostovi vape za cjelovitom obnovom.
Radi sigurnosti, na stranu estetika.
Međutim, jednako tako iz Grada Zagreba su opetovano obećavali sanaciju – koja ‘uporno’ izostaje, osim ako se ne damo zavesti predizbornim karikaturalnim iscrtavanjima Savskog mosta ili “čarolijom” iluminacije Hendrixa (Željezničkog mosta) što je sudbina koju čekaju i preostali mostovi u “gradu po mjeri čovjeku”, kako metropoli voli tepati zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.
Podsjetimo, IGH je do kraja prošle godine trebao detaljno pregledati pet mostova – Domovinski i Podsusedski, Most mladosti i Most slobode te Jadranski most. No, kad smo ljetos opet provjeravali što je učinjeno po tom pitanju i zašto je sanacija mostova opet na čekanju, u Gradskom uredu za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet pročelnik Ureda Dinko Bilić kazao je za N1 da šestogodišnji glavni pregled savskih mostova još nije završio, odnosno da se “čeka još preglede Mosta mladosti, Mosta slobode i Podsusedskog mosta”.
“Obnavljat će se Domovinski most na kojem su se pojavile prve degradacije i oštećenja koje treba sanirati, Most mladosti, Most slobode, stari Savski most te stari Jankomirski most gdje treba samo zamijeniti prijelazne naprave i Podsusedski most“, pobrojao je još u lipnju Bilić za N1 i dodao: ”Još namjeravamo izvršiti djelomičnu sanaciju Mosta slobode za koju je u tijeku izrada projekta nakon čega će se znati i trošak sanacije, koju će izvoditi građevinska tvrtka koja će biti odabrana u postupku javne nabave“.
Sam projekt, kako je tada navedeno, vrijedan je 94.000 kuna i bit će plaćen iz proračuna Grada Zagreba za što su osigurana sredstva u ovogodišnjem proračunu, istaknuo je te objasnio da će se kada dobiju projekt sanacije koji je u izradi te kada bude završen postupak javne nabave za odabir izvođača i nadzornog inženjera, pristupiti i sanaciji Mosta slobode, odnosno njegovih pješačkih ograda, staza i vijenaca prilaznih vijadukata, a predviđeno vremensko razdoblje za obnovu savskih mostova je 15 godina.
#slider_0
Rubnjaci koji otpadaju, ponovimo i to opet, teški su nekoliko stotina kilograma, a prije koju godinu kad su pali na drugoj strani Mosta slobode na ulicu Prudi moglo je i dalje može stradati netko od djece koja prolaze onuda do škole ili brojni građani koji se rekreiraju i šeću Savskim nasipom.
Ispod Mosta su i svakodnevno parkirani brojni automobili, a građevinski stručnjaci u nekoliko su navrata upozoravali i da je riječ o starom mostu koji nije građen za opterećenja kojima ga se danas izlaže. Na sve to u Gradu su samo odgovarali da su svjesni da je sanacija potrebna, ali da opasnosti nema.
Koliko su u pravu, prosudite sami – šetnjom i vožnjom savskim mostovima, a u međuvremenu, svjesni da su ovdje navedeni problemi tek malen dio loše (i ne samo prometne) slike metropole, kojoj i još novih mostova nedostaje, podsjećamo vas na fotogaleriju u kojoj smo zabilježili aktualno stanje postojećih.
#slider_0
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.