Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, Martina Bienenfeld bila je gošća u Novom danu Tihomira Ladišića.
Može li Advent postati najbolji hrvatski brand?
Ono što smo napravili sa zagrebačkim adventom veliki je uspjeh za Hrvatsku. Model koji smo postavili prije četiri godine pokazao je veliki uspjeh, ne samo zagrebačkog, nego i ostalih advenata: u Dubrovniku, Šibeniku, Opatiji… Turistički ,12. mjesec nije više nezanimljiv u Hrvatskoj.
Kako je rođena ideja Adventa?
Polako se gradio iz godine u godinu i Turistička zajednica Grada Zagreba se prije sedam godina odlučila postaviti prvi Advent u centru grada. Prije četiri godine smo razmišljali kako skrenuti pažnju na Zagreb i pokrenuli smo Advent kakav imamo danas. Zahvaljujući medijima smo prošle godine proširili Advent i na Gornji grad. Advent je živi organizam i turistički proizvod koji ne gubi na atraktivnosti.
Treću godinu zaredom proglašen je najboljim adventom. To je ogroman pritisak.
Ne smijemo se više kandidirati jer dosad nitko nije tri puta osvojio nagradu. Sigurno da su ove tri nagrade zaredom bile izuzetno važne jer je pažnja medija koji se bave turizmom pomogla da Zagreb bude interesantan i da se nametne kako turistička city-break destinacija i u ostatku godine.
Ovakav sinergijski rezultat treba pratiti i raditi na njemu i gledati u kojem se smjeru stvari razvijaju. Treba pratiti što rade zemlje koje razvijaju slične proizvode. Na kraju, rezultati su ovdje, brojke pokazuju da smo na pravom putu i treba voditi brigu o kvaliteti i održivosti.
Što govore brojke ove godine?
Za prvih 12 dana ovogodišnjeg Adventa smo zabilježili 28 posto povećanja u dolascima i 26 posto povećanja u noćenjiima. To je oko 46 tisuća dolazaka. Posebno nas veseli povećanje dolazaka s tržišta gdje smo radili ciljane kampanje, iz Austrije smo zabilježili 135-postotno povećanje.
Koliko je Zagreb spreman za ovo?
Mi smo potpuno rasprodani. Za sve vikende smo potpuno rasprodani. Potrebno je da se razvijaju novi i hotelski i hostelski i privatni smještajni kapaciteti. Punimo i ostale gradove u blizini Zagreba i potreba za novim kapacitetima postoji tijekom cijele godine.
Koliko direktnog prihoda od Adventa očekuje Zagreb?
Mi smo tek prošle godine dobili prve konkretne rezultate potrošnje s Adventa. Ove godine očekujemo premašiti pola milijarde kuna od adventske potrošnje.
Može li promet u Zagrebu zadovoljiti daljnje mogućnosti povećanja? Koja je strategija za naredne godine?
Mi se ne bismo htjeli više nadmetati s ovako velikim povećanjima jer to nema smisla. Prošle godine smo imali veće probleme u prometu i moramo vidjeti i druge aspekte Adventa, koji nisu baš pozitivni. Naravno, ove stvari će uvijek biti prisutne, ali mi ih moramo ublažiti.
Jeste li zadovolji programom?
Različiti su programi. Trebalo bi biti više urbanih, ali kako se to razvija mi gledamo programe koji su zanimljivi, njih zadržavamo. Jako mi je drago da nas odlično prate kulturne institucije.
Bojite li se da će zagrebački Advent postati previše komercijaliziran?
O tome razgovaramo s našim partnerima, neki razumiju, neki malo manje. Važno je da gradimo jedan proizvod koji je dobar za sve.
Kako brandirati Advent?
S ministarstvom nismo o tome razgovarali, ali radimo na promociji zagrebačkog Adventa s Hrvatskom turističkom zajednicom.
Kako vidite strategiju hrvatskog turzima?
Jako je dobro da se počela promovirati postsezona i predsezona. Split je dobio nagradu za najbolju city-break destinaciju. Imamo puno predisipozicija da radimo ozbiljnu turističku godinu. Svaki dio naše prekrasne zemlje se može postaviti tako da postanemo dobra, jedna od najjačih, destinacija na Mediteranu.
Tko je bolji promotor Hrvatske: turizam, sport, politika?
Kombinacija. Dogovorili smo se predstaviti tradicijski hrvatski Božić u dijelu ureda predsjednice na Prekrižju. Posjećenost je velika i ono što čujem je da su gosti jako zadovoljni onime što su gore vidjeli.