"Najvažnije je da su u Hrvatskoj krenule investicije i da su one dale rezultate, naravno, došlo je i do veće potrošnje jer je riječ o gostima veće platežne moći", komentirao je ministar Cappelli za N1 danas predstavljene rezultate odlične turističke sezone.
Kao što se i očekivalo Hrvatska je 2017. postigla povijesni turistički rezultat i ne samo dostigla, nego i prestigla 100 milijuna noćenja, a prema Strategiji turizma Hrvatska je trebala ostvariti tu brojku u jednoj godini tek 2020. godine. Potvrdili su to rezultati koje je danas predstavio ministar turizma Gari Cappelli.
U razgovoru za N1 ministar Cappelli otkriva što je bilo ključno za odlične rezultate i što očekuje sljedećih godina.
Je li ugodno u ovom trenutku biti ministar turizma?
Naravno da je ugodno, ali rezultati nas obvezuju da moramo biti još bolji, ne možemo na ovom stati, od nas se u budućnosti očekuje potvrđivanje nečeg sličnog.
Što je najvažnije bilo za ovakvo sjane rezultate?
Najvažnije je da su u Hrvatskoj krenule investicije i da su one dale rezultate, naravno, došlo je i do veće potrošnje jer je riječ o gostima veće platežne moći koji su odsjeli u objektima s 4-5 zvjezdica, gostima koji su i programski zahtjevniji.
Koliki rast očekujete do 2020. godine?
Nitko nije očekivao ovoliki rast, govorilo se o rastu od 3 do 5 posto, a on je dijelom veći i zbog stanja u zapadnoj Africi, u RH se usmjerio značajan broj turista iz cijelog svijeta i zahvaljujući tome imamo ovo što imamo. Osim tradicionalnih tržišta poput Njemačke i Austrije, veliki iskorak su gosti iz Australije, Kine, Koreje, iz SAD-a iz kojeg smo imali porast od 30 posto i Velike Britanije od 25 posto. Možemo računati na rast od 5 do 7 posto, oko broja noćenja, ali i u prihodima. Grade se novi objekti s 4-5 zvjezdica, stoga sam optimist o dodatnom rastu… Mislim da u špici možemo rasti od 2-3 posto, u predsezoni i postsezoni od 5 do 7 posto.
S obzirom na ono što smo vidjeli prošlog ljeta, ogromne gužve u špici sezone, može li RH primiti još više turista?
RH može primiti više turista, ali u predsezoni i postsezoni. Špica sezone se pomiče, sada kreće već 15. lipnja, i u tom segmentu više prostora nema. Sredine koje su imale problema u smještaju oko velikog broja turista same moraju iznaći rješenje kroz prostorne planove.
Kada govorimo o cijenama na Jadranu, jesmo li skupa destinacija?
Ja bih rekao da treba raditi na kvaliteti, jer u tom slučaju neće biti pitanja jesmo li skupi ili nismo. Neke naše destinacije su jeftinije nego neke slične izvan Hrvatske. Trebamo dizati kvalitetu i raditi na predsezoni i postsezoni. Hrvatska može ići u utakmicu, ne samo rukometnu, već i u turističku utakmicu dijem svijeta.
Treba li, kada je u pitanju udio turizma u BDP-u, poticati još njegov rast ili ga zaustaviti?
Primjerice Mađarska, koja nema more, radi da tome da udio turizma u BDP-u do 2030. bude viši, između 7-8 posto, mi smo sad na 20 posto, ne znam zašto bi ga mi onda morali smanjivati. Turizam je pokretač svih drugih aktivnosti. U RH je 150 tisuća zaposlenih, sezonskih i stalno zaposlenih, radi u turizmu, a nedostaje nam između 10 i 15 tisuća ljudi. Nadam se da ćemo veći dio tog manjka riješiti kroz domaću radnu snagu i kroz prekvalifikaciju, a na kojoj se sada nalazi oko 2.500 ljudi.
Trebaju li onda i veće plaće u turizmu?
Slažem se, to je dobar signal svim poslodavcima da kroz zakonodavstvo i plaće možemo pokrenuti RH, da ljudi imaju posao ali i veliku plaću.