Ivan Lovrinović, predsjednik stranke Promijenimo Hrvatsku, na izvanrednoj je konferenciji za tisak u Hrvatskom saboru danas progovorio o ozbiljnom dovođenju u pitanje izgradnje Pelješkog mosta.
”Na temelju ozbiljnih informacija iz samog vrha Vlade, izražavam zabrinutost za realizaciju još jednog kapitalnog projekta, u ovom slučaju Pelješkog mosta, jer prema našim saznanjima, Europska komisija pisanim putem zahtjeva rješavanje granice na moru između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, prije realizacije izgradnje”, naglasio je Lovrinović.
Dodao je da rješavanje tog pitanja zahtjeva dug period te je naglasio kako traži od premijera jasne i nedvosmislene odgovore na pitanje je li ikakvim dokumentom u posljednja tri mjeseca Europska komisija tražila od Hrvatske rješavanje pitanja granice na moru s Bosnom i Hercegovinom i je li početak izgradnje vezan uz sporazum o granici između BiH i Hrvatske na moru.
”Ako je to točno, hoće li naši partneri iz EU poštovati hrvatsku suverenost i činjenicu da se most gradi na hrvatskom teritoriju, da su sve zakonske i projektne pretpostavke zadovoljene? Ukoliko naši partneri iz Europske Unije ne budu poštovali hrvatsku suverenost i zamrznu financiranje izgradnje do rješavanja spornog pitanja, kako će ova Vlada reagirati i postaviti se u tom slučaju?”, upitao je Lovrinović.
Nastavio je pitanjem je li Europska komisija prije odobravanja financiranja tražila od Hrvatske vlade garanciju da je postignut sporazum između Hrvatske i Bosne i Hercegovine glede Pelješkog mosta i je li to bio njihov uvjet?
”Ako je istina što smo doznali, tražimo odgovor hrvatske vlade i Europske komisije na pitanje ima li to možda veze s najboljom ponudom i kasnijim odabirom kineskom izvođača? Kada sve ovo sagledamo, pitamo se što je hrvatska diplomacija radila zadnjih dvadeset godina da nije riješila sporove sa susjedima, unatoč tome što je bila izložena agresiji, što je u najtežim trenucima pomagala susjedima.
Unatoč tome što je Hrvatska bila napadnuta, izložena agresiji i primala izbjeglice, slika Hrvatske u svijetu je bila pozitivna, bili smo žrtve i zašto to nismo iskoristili za povoljno rješavanje odnosa sa susjedima. Svi na štetu naše države i teritorija hoće rješavati svoje probleme, a mi ispadamo najsvadljivija nacija. Ovo je još jedan dokaz da nemamo nacionalnu strategiju i opet se izlažemo opasnosti novih troškova na štetu našeg naroda, brine se Lovrinović.
Zanima ga ima li i posjet Bosni i Hercegovini predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović ikakve veze s ovim pismom Europske komisije. ”Ako ona zna za to pismo, neka iz BiH odgovori je li ovo točno što smo doznali. A ako ne zna ništa o tome, onda dobijamo još jednu potvrdu da se u Hrvatskoj vode najmanje dvije vanjske politike”, smatra Lovrinović.
Osvrnuo se i na sutrašnje aktualno prijepodne s kojim Sabor počinje ovogodišnje zasjedanje. ”Neću reći da ne očekujem ništa, ali očekujem nastavak načina rada Sabora kao i do sada, marginaliziranje najvažnijih problema od strane vladajućih i izvođenje performansa, sve vodi politiku u stanje koje možemo nazvati lakrdija”, zaključio je Ivan Lovrinović, dodavši da tijekom prošle godine u Hrvatskom saboru nije otvorena niti jedna ključna tema, odnosno niti jedno pitanje od nacionalnog interesa, već su se zastupnici u sabornici bavili samo nevažnim temama.
N1 je Vladi poslao upit za potvrdom ove informacije.
Bivši ministar vanjskih i europskih poslova, Davor Ivo Stier, gostovao je u N1 studiju uživo i komentirao ovu Lovrinovićevu izjavu. Kazao je da nema informacija da je Europska komisija pisala Vladi.
Više pročitajte OVDJE.
Ivan Lovrinovic: imamo saznanja da je EK zatrazila od Vlade da se prije pocetka gradnje Peljeskog mosta rijesi pitanje granice s BiH, u protivnom nema EU novca. Pitaju @VladaRH i @AndrejPlenkovic je li to tocno i sto ce poduzeti. #n1info
— Ana Mlinarić (@Ana_Mlinaric) January 16, 2018
Podsjetimo, kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation izvodit će prvu fazu izgradnje mosta Pelješac s pristupnim cestama, objavile su u petak Hrvatske ceste. Vrijednost prve faze, zajedno s pristupnim cestama, procijenjena je na 1,8 milijardi kuna.
Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju 2017. Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri prometna traka.