U N1 studiju uživo gostovala je profesorica komunikologije Smiljana Leinert Novosel koja je komentirala način komunikacije domaćih političara.
Je li neobično da šef oporbe Davor Bernardić ne komenira aktualne događaje posljednih dana?
To je potreba za kriznim komuniciranjem i trebali bi je prepoznati. Trebaju reći što bi oni učinili i kako bi riješili ovu situaciju. Najbolje je kad unaprijed osjetite što će se desiti i ljude pripremite za to i znate što ćete im reći.
Vlade više gase požar nego što utječu na komunikaciju.
Radi se o tome da je na djelu cijelo vrijeme pasivna reakcija, na ono što se već desilo. Kao da nema vizije što žele napraviti i što se loše može dogoditi. Ovako djeluje kao da se pokušavate opravdati, kad je jasno da je trebalo puno ranije reagirati.
Koliko su opasna obećanja koja se ne mogu ispuniti?
Svaki političar mora biti svjestan odgovornosti za ono što je izgovorio. Nemojte obećavati ono što niste sigurni da ćete moći ispuniti. Populizam nije jednak popularnoj komunikaciji. Radije obećajte manje nego nešto što ne možete realizirati. Naravno da vam ljudi ne vjeruju kad sljedeći put nešto obećavate. Iskreno priznajte gdje su slaba mjesta i da nešto može loše završiti. Onda vam ljudi vjeruju i vi ste transparentni.
Ovdašnji političari loše barataju kriznim komuniciranjem?
Da. Oni trebaju znati koje informacije treba dijeliti s ljudima. Možda ne detalje, ali treba ukazati na ključne probleme i pokazati da znate što poduzeti. Bitno je da su ljudi koji su pogođeni problemom uključeni i da imaju ulogu jer su tad tolerantniji i vi dobivate partnera.
Kako komunicira premijer Plenković?
On dobro komunicira. Na momente dopusti da nečiji drugi komunikacijski stil prijeđe na njega. Uglavnom, njegova je komunikacija dobra. Nekad nije dovoljno eksplicitan, usmjeren je na mirnoću, toleranciju, osjećaj, sve je u redu, sve pod kontrolom… To je komunikacija koja predstavlja veliku promjenu u odnosu na ono što smo vidjeli od prethodnog premijera.
Ministri? Ministrica Murganić?
Trebala bi savjetnika za komuniciranje i slušati ga i pratiti. Treba vidjeti da je ta stvar važna jer odaje dojam osobe koje ne vlada područjem, a to nije dobro. Oni koji su svježi u politici moraju osvijestiti da je komunikacija važna.
Martina Dalić?
Radi se o tome da je njena pozicija važna, a njena komunikacija vrlo stroga i formalna i nema dovoljno sadržaja. Treba to znati pojednostaviti i slati poruke koje ljudi mogu razumjeti. Zato i nastupate u medijima.
Komunikacija Davora Bernardića?
Kaže se da lidera prepoznajete i da on ne može jednog dana odlučiti da postane lider. On se može nadograđivati i biti sve bolji, ali kad preuzimate neke savjete koji ne odgovaraju vašoj osobnosti dolazite u situaciju da ispadate smiješni i neprilagođeni. Morate znati što je poanta onog što pričate. Ovako je to nešto naučeno, nezgrapno… Ne znam kakav bi to efekt trebalo izazvati jer ljudi su zbunjeni… Nije se prepoznao pravi stil Davora Bernardića.
Koje su njegove pozitivne točke na kojima može graditi dobru komunikaciju?
Mladost, energija, želja da nešto učini, to su njegove prednosti. S druge strane je nepoznavanje određenih sadržaja koje treba plasirati. Treba plasirati te stvari na pravi način. Cijelo vrijeme nudi koncepte i prijedloge, a ništa se ne prepoznaje. Fali mu cilj, jasan cilj, i vizija, strategija i dobra izvedba. Stječe se dojam da su oni iz drugog reda veći lideri od onog tko to treba biti.