U ne tako dalekoj budućnosti neki će poslovi izgubiti bitku s tehnologijom, primjerice dio administrativnih poslova i profesionalni vozači, neki će se poslovi raditi u suradnji s tehnologijom, primjerice učiteljski i liječnički, a treća grupa poslova su novi ili uglavnom nepromijenjeni poslovi koji se odnose na upravljanje podacima i osobne usluge.
Tako je budućnost poslova ocrtala ministrica znanosti i obrazovanja na okruglom stolu »Obrazovanje i tržište rada u digitalnom dobu«. Blaženka Divjak je ustvrdila da se činjenice koje se lako uče, lako i digitaliziraju i zbog toga je potrebna promjena u obrazovanju, odnosno iskorak od bubanja činjenica prema vještinama. Zbog izazova koji postoje već danas, a ubuduće će biti izraženiji u obrazovanju, nužno je raditi na računalno-algoritamskom pristupu rješavanja problema, uz razvoj socijalne dimenzije.
Ravnateljica Ekonomskog instituta Maruška Vizek kazala je da su promjene izazvane digitalizacijom brže nego što mi mislimo da će biti, a Hrvatska je relativno loše opremljena za nositi se s tim promjenama. No, povećanje digitaliziranosti uvećava zaposlenost i proizvodnost, a digitalizacija je i prilika za reindustrijalizaciju. Vizek je procijenila da će predvidljivi poslovi biti automatizirani.
“Prvi na udaru bit će turizam, ugostiteljstvo, prijevoz, logistika, trgovina. Oni će doživjeti najveću transformaciju”, kazala je Vizek a prenosi Novi list.
Za poduzetnika Nenada Bakića reforma školstva je supstancijalna i ona je »prava stvar« jer kada se ona provede, onda je kurikulume moguće reformirati i prilagođavati svake dvije-tri godine.
Zaključio je i da je danas vještina vrednija od znanja koje brzo zastarijeva. Upozorio je na to da je digitalna pismenost kao sastavni dio temeljne pismenosti nužna za ravnopravnog građanina 21. stoljeća.
Po pitanju poslova u budućnosti je optimist jer će biti »užasno puno dobro plaćenih poslova«, a »vodoinstalateri neće nestati«.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.