Pelješki most – još jedan mit ili će ipak biti treće sreće?

Vijesti 30. srp 201808:35 > 08:55
Ilustracija

Pelješki most - gotovo se čini kao mit. Uskoro već treći put kreće njegova gradnja, a prvu grubu konstrukciju trebali bismo moći vidjeti početkom 2020. godine, a gotov bi trebao biti do 2022. godine.

U Stonu na poluotoku Pelješcu u ponedjeljak bi trebalo biti održano uvođenje u posao, kojemu će prisustvovati ovlašteni predstavnici naručitelja, odnosno Hrvatskih cesta i izvođača radova te će se u sklopu istoga pripremiti i potpisati zapisnici o primopredaju projektne dokumentacije, zapisnik o iskolčenju zemljišta i slično.

Samo uvođenje je administrativno-tehničkog karaktera i u prvom redu se odnosi na preuzimanje sve potrebne dokumentacije,a po preuzimanju započinje teći ugovorni rok te se otvara i dnevnik radova.

 “Na samom početku radova rušit će se dio postojećih stupova i kreću po projektu istražni radovi koji trebaju dati odgovore na neka pitanja što se tiče temelja”, kazao je ministr prmeta Oleg Butković Media Servisu.

“Nakon toga očekujemo da će konačno Hrvatska biti spojena s Pelješkim mostom Paralelno s tim i druge faze tog projekta; pristupne ceste, obilaznica Stona i onaj dio povratka kopno od Stona. Vjerujemo da će čitav projekt s mostom i novom prometnicom preko Pelješca biti gotov i mora biti gotov do 2022. godine”, rekao je Butković.

Goran Kovacic/PIXSELL

Most će, podsjetimo, graditi kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation.  “U most će biti ugrađeno ukupno više od 68.000 m³ betona, 33.800 tona čelika u rasponsku konstrukciju i 31.000 tona čelika za zabijene čelične pilote duljine do 124 m. Cijenu tih materijala određuje tržište, a u posljednje tri godine u svijetu je opet počela velika konjunktura velikih infrastrukturnih i energetskih projekata. To se odrazilo i na cijenu građevinskih materijala i radova. Samo za primjer: u posljednjih godinu i pol cijena konstrukcijskog čelika povećala se čak za 76%. CBRC je ponudio cijenu za izvedbu mosta s pristupnim cestama od 2.081.611.954 kune, odnosno 275.710.192 eura”, kazao je u razgovoru za Večernji list glavni projektant Pelješkog mosta Marjan Pipenbaher iz mariborske tvrtke Ponting. 

Kao glavni projektant i projektant glavnog projekta mosta, sudjelovat će, kaže, pri gradnji i izradi izvedbene tehničke dokumentacije. Kao autor projekta i glavni projektant mosta, odgovoran je i za usklađenost izvedbenog projekta s glavnim projektom. Pojasnio je da će konzorcij Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering, prema ugovoru s Hrvatskim cestama, obavljati tehnički nadzor nad gradnjom mosta i kvalitetu izvedenih radova i ugrađenih materijala uvažavanjem normi i tehničkih standarda kao i kontrolom mjera za osiguranje sigurnosti pri radu.

Vlada Republike Hrvatske

“Most se može sagraditi za tri godine ako je građevinska tvrtka pripremljena aktivirati sve nužne, a po potrebi i dodatne resurse. Ali, ne treba zaboraviti, to je Jadran, tu pušu jaki južni vjetrovi, da ne govorim o buri koja zaustavlja promet, kamoli o radovima na velikim visinama iznad mora. U našem projektantskom terminskom planu predvidjeli smo da se na svaku godinu gradnje oko mjesec do mjesec i pol gubi zbog vjetrova i ostalih vremenskih utjecaja. Pri gradnji tako zahtjevnih mostova potrebno je razmišljati i o svim ostalim rizicima, a naročito o sigurnosti na radu”, istaknuo je Pipenbaher.

Kinezi muku muče s nalaženjem radne snage. No zato je novac osiguran zahvaljujući Europskoj uniji, koja projekt sufinancira s 357 milijuna eura bespovratnih sredstava, odnosno s 85 posto prihvatljivih troškova. 
Rok za gradnju je 36 mjeseci, pa bi Kinezi lopate s mosta trebali maknuti sredinom 2021. godine, a još pola godine bi im ostalo da završe pristupne ceste s obje strane mosta. Most će biti dug 2404 metra i visok 55 metara što udovoljava zahtjevu BiH za osiguranjem nesmetanog prolaska brodova do Neuma, piše 24sata

Goran Jakus/PIXSELL

Podsjećaju da je Pelješki most prvi spominjao SDP-ov župan Ivan Šprlje 1997. no većina ga pamti iz Sanaderova doba. Nekadašnji premijer Ivo Sanader 2003. obećao je da će ga izgraditi. Dvoje godine kasnije svečano je označio početak gradnje koja je trebala trajati do 2006. No 2007. Sanader pred parlamentarne izbore po drugi puta svečano otvara gradnju mosta te i dvije godine kasnije zadovoljno je obilazio gradilište. Do 2010. kada su zaustavljeni radovi, napravilo se tri posto posla. To su ova dva nesretna stupa koja će sad rušiti Kinezi. Njegova nasljednica Jadranka Kosor očekivala je izgradnju do 2017. godine pa je ovo svojevrsna treća sreća, nadaju se mnogi.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.