Nakon što su Izraelci ugostili hrvatsko izaslanstvo i pokazali im iz prve ruke kako je to letjeti u zrakoplovima koje smo upravo kupili, red je došao i na Hrvatsku da uzvrati gostoprimstvo. Omogućili smo im da vide Hrvatsku u domaćem vremenskom stroju - MiG-u 21 koji polako odlazi u prošlost.
Dva MIG-a 21 preletjela su hrvatskim nebom. Njime su upravljali izraelski, ali i hrvatski pilot koji su nakon leta razmijenili darove.
“Imate prelijepu zemlju, letjeli smo 15 minuta na niskoj nadmorskoj visini i vidjeli smo pejzaž Hrvatske. Mnoštvo zelenila i drveća, jezera i predivno je i vratit ću se ovdje kao turist”, rekao je izraelski pilot.
No, izraelski pilot nije došao ovdje samo kako bi se upoznao s hrvatskim ljepotama već i kako bi vidio kakve su sposobnosti budućih pilota koji će upravljati avionima F16. Iz sigurnosnih razloga nije nam se predstavio, a nisu bila ni poželjna nikakva pitanja mimo specifikacija aviona i dojmova nakon leta.
“Brigadir je zapovjednik baze gdje će se vjerojatno raditi preobuka na avion F-16. Iz prve ruke se sada uvjerio koje su sposobnosti i znanja i tehnike hrvatskih pilota i nakon toga je rekao, ako je ovo vaš standard, neće biti nikakvih problema za preobuku vaših pilota na avion F-16”, kazao je pukovnik Krstijan Jagodić.
A tim pohvalama je zasigurno zadovoljan i ministar obrane Damir Krstičević koji za ove avione ima velike planove. “A naš san je da 2020. godine, kada slavimo 25. godina pobjede u operaciji Oluja, na nebu vidjeti F-16 Barak, a mi ćemo ga zvati Oluja i Bljesak”, kazao je Krstičević.
San koji će, svidjelo se to nekima ili ne, Hrvatska platiti 500 milijuna dolara. 12 ovakvih F-16 Baraka starih 30 godina postat će hrvatsko vlasništvo nakon što je Vlada odlučila kako je upravo ovaj model najbolje rješenje za zaštitu hrvatskog neba.
Više pogledajte u prilogu Mirne Brekalo
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.