Stečaj brodogradilišta? 'Budimo iskreni, vremena više nema'

Vijesti 11. lis 201808:25 > 08:26
N1

Gost Novog dana bio je bivši ministar financija Slavko Linić.

Kako komentirate stanje u Uljaniku i 3. maju, kako će završiti kriza i kakva je sudbina brodogradilišta?

Sudbina Uljanika ipak ovisi o samim radnicima, Upravi i sigurno o Vladi koja bi trebala pomoći u traženju partnera. Mislim da su financijski partneri bolje rješenje nego strateški. Brodogranja je u Europi u krizi i ne može biti konkurentna onoj na Dalekom istoku. Brodogradnju treba definirati u Rijeci, a u Puli se okrenuti drugim djelatnostima koje su primjerenije u turističkoj Istri, i tu naći nekakvu kombinaciju.

Što mislite, je li izgledan stečaj brodogradilišta?

Budimo iskreni, vremena više nema. Već dva mjeseca plaće idu od strane proračuna odnosno HBOR-a koji daje novac. Ako se u kratkom vremenu ne nađe rješenje, stečaj je neizbježan.

Za to ne bi bila kriva Vlada, ovdje je u pitanju tvrtka koja je bila spremana za tržišno natjecanje. Financijska injekcija moguća je, ali samo u kratkom roku, u protivnom ide stečaj.

Što mislite o prijedlogu SDP-a da se na bodogradilišta promijeni tzv. lex škver?

Mi smo čudna nacija, čudni političari. Lex Agrokor je nešto što je bilo potrebno jer su unutra bili mnogi bankari, vjerovnici i strani ulagači, to je nešto što se tražilo. Kod Uljanika je nešto drugo, u osnovi je može li se ostaviti brodogradnja, odnosno isplati li se restrukturiranje. Kod Uljanika je bitno da dio prostora koji se može prenamijeniti u nešto drugo nađe novog investitora. Nikako se ne slažem s tim, kod Uljanika je važno ima li financijskog ulagača koji će pokrenuti restrukturiranje, i država može dati koju kunu, a to je nešto što je sasvim drugačije od lex Agrokora.

MOL je objavio da je spreman prodati kontrolni paket u Ini, može li se to ostvariti?

Polazimo od toga da ako nema novog ulagača, od toga nema ništa. MOL nije korektan, on će ucjenjivati, devastirali su proizvodnju u Ini, njena vrijednost je danas puno manja od one koja je bila kada su je kupili. Pitanje je tko je će ulagati u narušenu proizvodnju, to su ogromna sredstva. Dok nemamo pravog partnera, mislim da pregovori s MOL-om nemaju smisla.

Kako komentirate eksploziju u rafineriji u Bosanskom Brodu?

I mala nepažnja dovoljna je do dođe do eksplozije i tragedije, u rafineriji uvijek postoji opasnost od ovakvih incidenata. Drugo je pitanje može li plinifikacija rafinerije dovesti do smanjenja onečišćenja zraka. Pitanje je samo želi li vlasnik nešto skuplji plin upotrebljavati u industriji. Ako postoji obećanje od ruske strane i vlasnika, mislim da bi se u kratkom roku moglo popraviti stanje oko onečišćenja zraka.

Je li ruski plin u Hrvatskoj jedna od opcija?

Budimo iskreni, ruski plin je jeftiniji od bilo kojeg LNG plina, on je dobrim dijelom prisutan u Europi. Pristojna bi bila kopnenna varijanta LNG plina, ali nikako plutajući, to je najveća pogreška ove Vlade. Plutajući LNG je tragedija. Pronađimo partnera koji je spreman ulagati u bušotine u Jadranu kako bi imali domaći plin.

Cijena goriva prešla je 11 kuna, treba li intervenirati država?

Vlada je u teškoj pozciji zato što su trošarine na gorivo visoke, one se koriste za preskupo građenje autocesta i sad ogroman dio odlazi na otplatu dugova i za neuspjelo restrukturiranje željeznice. Vladi je itekako potrebna ta trošarina, ali nema dvojbi da će bez intervencije to negativno utjecati na industriju i proizvodnju.

Što mislite o poskupljenju alkohola i cigareta kojim bi se financirao zdravstveni sustav, za što se zalaže ministar zdravstva. Ministar financija je pak protiv tog prijedloga, bi li  to povećalo rast crnog tržišta? Što Vi mislite?

Ja sam na strani ministra financija, ali ne zato jer sam ja bio nekad ministar financija. Nećemo moći zaustaviti crno tržište i kontrolirati sve količine alkohola i duhana koji će se na sivom tržištu pojaviti. S porezima nećemo zaustaviti trošenje duhana i alkohola. Nisam siguran da ćemo time imati povećanje prihoda, jer će sve pojesti crno tržište. Neka to ministar riješava sa zabranama i edukacijama, a poreze neka ostavi stručnjacima.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.