Zoran Milanović objavio je kako se odustaje od monetizacije autocesta. Milanović je objavu obznanio na 14. susretu Liderovog Kluba izvoznika u koprivničkoj Podravci.
Vlada je krajem siječnja započela pregovore za monetizaciju s potencijalnim ulagačima.
Banski dvori od investitora su tražili ponudu od najmanje 2,5 milijardi eura za 40-godišnju koncesiju. Od toga se sad odustalo. Milanović najavljuje kako će se ići prema građanima i mirovinskim fondovima.
Podsjećamo, referendumska inicijativa “Ne damo naše autoceste” prikupila je više od 460.000 potpisa za referendum, odnosno više od 10 posto od ukupnog broja birača.
Zbog toga je većina u Hrvatskom saboru odlučila od Ustavnog suda zatražiti da ocijeni ustavnost referendumskih pitanja o zabrani koncesioniranja izgrađenih javnih cesta i izdvajanja pratećih djelatnosti iz javnih i državnih službi. Potom bi odluku o održavanju referenduma trebao donijeti Sabor nakon što Ustavni sud donese ocjenu ustavnosti referendumskog pitanja.
Vlada razradila dva modela
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić nedavno je u Rijeci izjavio da su za monetizaciju autoceste spremne obje alternative, da je model A, davanja u koncesiju, prihvatljiviji jer se njime zatvara i vraća veći dio duga, dok se modelom B omogućava građanima i zaposlenicima da sudjeluju u upravljanju.
Na upit novinara što ako ne dođe do monetizacije autocesta i je li B varijanta prodaja dionica fondovima i građanima, kazao je kako postoji varijanta A koja donosi nešto više više novca za zatvaranje kreditnih obveza HAC-a i ARZ-a, uvijek se govori o 2,8 do 3 milijarde eura. Monetizacija uz opciju B – model gdje HAC ostaju vlasnik 49 posto tvrtke HAC-ONC-a, a za 51 posto se omogućuje prodaja na tržištu, znači da se dobiva upola manje novca, ali se zatvaraju neke kreditne obveze. Dobro je i da se novac od buduće dobiti od oko 1,3 milijarde kuna dijeli na buduće dioničare 51 posto, a na HAC 49 posto, kazao je.
Sve su komentirali i Ivan Šuker i Mirela Holy.