Europske prevare s kvalitetom dizela nisu zaobišle ni Hrvatsku. Carina je zaustavila dvije cisterne pune sastojaka koji se ubacuju u dizelska goriva. U cisternama se prevozio lubrikant namijenjen za crno tržište, a riječ je o gotovo 30 tisuća litara koje su trebale završiti u hrvatskim automobilima.
“U posljednje vrijeme imamo saznanje da se veći broj pošiljaka upućuje na naše tržište i na ostala tržišta Europe”, rekao je Roberto Lupetina iz odjela za mobilne jedinice. Brzom reakcijom carine, obje cisterne zaustavljene su na granici sa Slovenijom.
“Budući da je pravna regulativa dobra kad su u pitanju trošarine imamo mogućnost zadržavanja tih vozila radi sigurne naplate uskraćenih davanja”, kaže Lupetina.
Ukupna vrijednost zaplijenjene robe procjenjuje se na gotovo pola milijuna kuna. Da je samo jedna cisterna završila na tržištu šteta za proračun iznosila bi gotovo 160 tisuća kuna. No, zanimljivije je možda ipak da bi šteta na automobilu koji bi koristio takvo gorivo mogla iznositi i do 30 tisuća kuna.
“Moguća su razna oštećenja. Već putem goriva se može sam sustav ubrizgavanja oštetiti, isto tako i ispuha što su danas jako skupi popravci u servisima”, objašnjava Marin Morava iz tehničke podrške HAK-a.
Jedno točenje ne bi trebalo naškoditi vašem vozilu. “Ako je gorivo samim sastavom loše ne mora odmah pokazati, to može biti na duži period i isto tako po malo vozilo može i lošije i paliti i raditi i nekakav uzorak dima, već se vidi da nešto ne štima, pa čak i kod potrošnje goriva”, objašnjava Morava.
Prema nekim procjenama, u posljednjih nekoliko godina na tržištu Europe se našlo više od 500 milijuna litara ovakvih lubrikanata. Jednostavno računicom, krijumčari su zaradili više od 400 milijuna eura.