Usred pregovora s Upravom HŽ Putničkog prijevoza oko dodatka Kolektivnog ugovora dogodio se raskol među željezničarskim sindikatima. Dva najveća sinidkata su s Upravom uskladila većinu otvorenih pitanja. No, manjinski sindikat, onaj strojovođa, kako tvrde opstruira pregovore.
Prema tvrdnjama Sindikata željezničara Hrvatske i Sindikata hrvatskih željezničara pregovori su na dobrom putu da se dođe do dogovora. Izborili su se da ne bude smanjenja plaće radnicima kao što je to bio slučaj prošle godine, istovremeno su i oni pristali na ustupke tako da je otvorena ostala samo jedna značajnija točka.
”Spremni smo se odreći regresa, božićnice i uskrsnice što iznosi 2500 kuna, to je onaj neoporezivi dio. Nismo spremni na velik broj otpuštanja koja planira uprava i želimo unutar kolektivnog riješiti taj dio priče”, rekao je Zoran Maršić iz sindikata željezničara Hrvatske.
Probleme pri zaključenju dodataka kolektivnom ugovoru ne predstavlja im toliko Uprava nego manjinski sindikat strojovođa koji traži posebne uvjete za svoje članove, ali bojkotira prekovremeni rad što dovodi do kašnjenja i otkazivanja vlakova te na taj način proizvodi direktnu štetu kompaniji.
”Strojovođe također rade u tvrtki koja će sada ostvariti manje prihode. Treba sjesti za stol i riješiti sve probleme koji nas muče”, kazao je predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač.
Forgač i Maršić tvrde da iza borbe strojovođa protiv prekovremenog rada ne stoji dobrobit putnika već sindikalne igre. Predstavnici strojovođa kažu da nemaju namjeru raditi, ako im ne žele platiti. Također ističu da ne postoji opstrukcija već je vozni park toliko zastario da je samo od stupanja na snagu novog voznog reda 15. prosinca prošle godine otkazano preko 700 vlakova.
”Neki se razbacuju, a mi nemamo žarulje na lokomotivama i onda se nas optužuje da smo isključili neispravan vlak. Nemamo namjeru to gledati”, poručio je Nenad Mrgan predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.
U posljednje vrijeme problema s vlakovima je bilo više nego obično. U ovom ih je tjednu prosječno otkazano 10 dok ih je 20-ak mijenjano autobusima.
Unatoč razmiricama među sindikatima u jednom se svi slažu, a to je da na hrvatskim željeznicama vlada rasulo zbog kojeg najviše trpe putnici.