Ministar gospodarstva Darko Horvat iznio je detalje sastanka s delegacijom kineske kompanije China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC), koja je, na čelu s predsjednikom uprave Huom Wenmingom, proteklih dana obišla brodogradilišta u Rijeci i Puli.
“Sastanak još nije gotov. I nakon dva sata razmatraju se mogućnosti. Situacija na stolu je vrlo otvorena. Početak sastanka s njihovim pravnim timom, nastavak s njihovom investicijskom bankom koja njihovu kompaniju prati u svakom investicijskom poduhvatu i na kraju, u ovom trenutku, s inženjerima – da bismo vrlo konkretno došli u situaciju i rekli u kojoj fazi, u kakvim kondicijama, oni vide tehnologiju kojom raspolažu brodogradilišta u Puli i Rijeci”, kazao je ministar Darko Horvat, koji je sa sastanka izašao kako bi dao izjavu medijima.
“Nakon toga imat ćemo zaključni sastanak s menadžmentom u očekivanju jasnog iskaza interesa za kontinuitet brodogradnje. Za nas nije strana priča diverzifikacija proizvodnje i na jednoj i na drugoj lokaciji. Dakle, u ovom trenuku sjedimo za stolom s kompanijom koja ne samo da radi u brodogradnji, nego je njoj brodogradnja 20 posto ukupnog prihoda.”
“Dakle, ponuđena je i jedna i druga lokacija – ne samo isključivo u kontinuitetu brodogradnje, već u investiranju i zajedničkom naporu da se na tim lokacijama proizvodi nešto drugo.”
U kakvom ozračju delegacija kineske kompanije CSIC odlazi iz Hrvatske?
“Kad netko tko je na čelu kompanije koja danas vrijedi 63 milijarde dolara, koja zapošljava 150 tisuća ljudi, provede dva dana u radnom obilasku brodogradilišta i, evo, sad već više od dva i pol sata sjedi s nama za stolom u razmatranju modaliteta zajedničke suradnje – ja to shvaćam ozbiljno i nećete mi ukrasti taj optimizam koji gajim u ovom trenutku”, kaže ministar gospodarstva.
“Odgovaramo na sva pitanja koja nam kolege postavljaju slijedom onoga što smo vidjeli. S nama je i kolega Ostojić iz Jadranbroda. Ne očekujemo ood njih da financiraju propale pokušaje izgradnje brodova koji u ovom trenutku nisu završeni. Startna pozicija su novi projekti. Dakle, mi ćemo u jednom trenutku sigurnom svjesni zatečenog stanja, biti u situaciji razgovarati o tome na koji način osigurati financijsku injekciju za završetak postojećih projekata, ali svaki novi projekt u partnerstvu s kineskim brodograditeljimaa imat će drugačiju filozofiju financiranja, drugačije izvore financiranja, projektna dokumentacija će se raditi na potpuno drugačiji način i, ono što je najvažnije, neće više biti državnih jamstava. Kinezi su začuđeni zašto brodogradnja u Hrvatskoj opstaje isključivo na temelju državnih jamstava, odnosno po modelu financiranja kroz državne institucije.”
Ministar Horvat konaču odluku ne očekuje danas, ali se nada “da će se kroz koji tjedan se javiti i reći što predlažu i što nude – to je optimizam koji gajim”, kazao je.
“Vlada ovakav model financiranja brodogradnje više ne podržava”
Ipak, Trgovački sud u Pazinu ima jasne rokove – novo ročište na kojem će se odlučivati o sudbini Uljanika zakazano je za 13. svibnja, a ako se ne odblokira račun – Uljanik ide u stečaj. Na pitanje na kome je onda spas Uljanika – Vladi, kineskoj delegaciji ili nekom trećem, Ministar Horvat je rekao da je Vladi “signal i poruka Trgovačkog suda vrlo jasna”.
“Istu poruku šaljemo i mi. Naša odluka je potpuno jasna. Ovakvog modaliteta financiranja brodogradnje u Hrvatskoj više biti neće ako isključivo opstojnost brodogradnje i u Puli i u Rijeci ovisi o tome hoće li država pokrivati račue i gubitke. Vrlo jasno – hrvatska Vlada ovakav model financiranja brodogradnje više ne podržava.”
Na pitanje znači li to da će Vlada pustiti da Uljaik ode u stečaj, Horvat kaže da je to “interesantno pitanje”.
“Ja vam vrlo jasno želim poručiti – modelu financiranja koji proizvodi gubitke, modelu financiranja koji je počivao samo isključivo na državnim jamstvima – došao je kraj. Kinezi imaju svoju, potpuno drugačiju, filozofiju i ona funkcionira.”
#related-news_0
“Perspektiva koju kineskipartneri nude postoji. Hoće li biti prihvatljiva, to ćemo vidjeti. U kakvom modelu će biti ponuđena – i to ćemo vidjeti kroz koji tjedan.”
Pojasnio je da će nakon ovog sastanka potencijalni kineski partneri održati međuresorni sastanak, nakon kojeg će biti donesena konačna odluka. Dodao je i da Vlada neće postavljati svoje rokove za donošenje odluke.
Na pitanje što konkretno podrazumijeva “diverzifikacija” proizvodnjem, s obzirom da je spomenuo da brodogradnja čini samo 20 posto prihoda CSIC-a, pozvao je novinare da sami istraže čime se kineska kompanija bavi.
“Ako oni u ovom trenutku ne vide mogućnost kontinuiteta brodogradnje i u Puli i u Rijeci, mi želimo na tim lokalitetima zadržati proizvodnu djelatnost, to smo govorili od prvog dana. Diverzifikacija proizvodnog segmenta koji je u portfelju kineske kompanije, dobro je došla i na lokaciji u Puli i na lokaciji u Rijeci”, zaključio je ministar gospodarstva.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mrežaTwitter | Facebook | Instagram