Bivši voditelj kurikularne reforme Boris Jokić u Newsroomu je govorio o novoj školskoj godini, koja ove godine počinje tjedan dana kasnije nego inače, te u kojoj se počinje provoditi Škola za život.
“O informacijama s terena najbolje znaju sami učitelji, ali da bi promijenili školu treba promijeniti ono što se uči, kako se uči, kako se ocjenjuje, i zato bi možda bilo najbolje da se frontalna primjena škole za život odgodi za jednu godinu. Ta godina ne bi bila izgubljena, i mislim da bi to bio pravi dobitak. Mislim da bi za sustav bilo najbolje dati još jednu godinu za pripremu”, rekao je Boris Jokić.
Na pitanje je li to opcija koja je prihvatljiva ministrici Divjak, Jokić kaže kako je to nešto što njoj ne dolazi u obzir.
“Ministri kada govore o svojim pobjedama i porazima trebali bi osvijestiti koja je njihova uloga u ovom društvu. To je pozicija ministra koja je samo trenutna, i zato bi trebalo razmišljati i voditi se dobrobiti cjelokupnog sustava odgoja i obrazovanja. Kada postavite stvari tako da se brine o učenicima, odgojno obrazovnim radnicima, roditeljima, to nije poraz, to je pobjeda”, kazao je Jokić.
S obzirom na to da ne stoje svi članovi vlade iza cijelog projekta, Jokić kaže kako se od projekta ne može očekivati uspjeh.
“Mislim da je teško očekivati uspjeh i to ne zbog političkih razmirica, nego zbog toga što se nije uspjelo doprijeti do škola, do odgojno obrazovnih radnika i osposobiti ih za ovaj način rada. Puno se stoga ovdje radi stihijski, u zadnji tren, ili se uopće ne radi. Nije se adekvatno pristupilo edukaciji učitelja, a i ako oni pogledaju kakva je komunikacija u javnom prostoru, vidjet će da se ne slažu svi oko toga što je dobro. Ministrica i ministarstvo s jedne strane i koalicijski partner koji govori nešto u potpunosti drugo, pa ne čudi što čovjek koji treba promijeniti način poučavanja i učenja može reći da od toga neće biti ništa”, rekao je Jokić.
“Uz malo sloge, strpljenja i strateškog postavljanja prema promjenama, ovo je mogla biti velika promjena, moglo se učiniti nešto veliko sada. Ja ne vjerujem puno hrvatskim političarima, naročito kada je u pitanju njihov rad na nečemu dugoročnom. Mnogo je lakše proglasiti nešto kratkoročnim, napraviti medijsku pompu i vjerovati da će u ponedjeljak biti puno drugačije”, smatra Jokić.
Iako ministarstvo kaže kako je, prema njihovim podacima, 80 posto roditelja zadovoljno prošlogodišnjom eksperimentalnom provedbom Škole za život, na terenu je puno ravnatelja i profesora zbunjeno, kaže Jokić.
#related-news_0
“Dva su nužna uvjeta za evaluaciju. Ako ja sam nešto radim i sam evaluiram, pitanje je je li to objektivno. Jedno je kada radite intenzivno sa 70 škola, a drugačije je kada dođete na puni dijapazon od 1200 škola, a to je velik zalogaj i za mnogo bolje ustrojene sustave od našeg. To znači da morate doći i do podružnih škola u okolici Ploča, gdje su također odgojno obrazovni radnici i učenici, a da bi do njih došli potreban je intenzivan rad uživo, a to sve nedostaje”, kaže Jokić.
“Postoji neka modifikacija sadržaja kroz koje je Hrvatska već više puta prolazila, odnosno promjena sadržaja učenja. To otprilike znači da će učenici imati nešto drugačije knjige, udžbenika. Ono ključno što mijenja obrazovanje puno je zahtjevnije nego što misle Blaženka Divjak, Radovan Fuchs, Andrej Plenković, kao i oni prije njih”, poručio je Jokić.
Cijeli intervju pogledajte u videu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.