Posao među oblacima zvuči glamurozno. Pilot je prestižno zanimanje, a osmijeh stjuardesa malo što može pokolebati. Ekipa N1 televizije u Dubaiju je posjetila glavni trening centar aviokompanije Emirates koja upravlja s 269 zrakoplova i leti na šest kontinenata. Trening koji je prošao i naš Elvir Mešanović nije bio nimalo lagan.
Djeluje glamurozno i moćno. Voze najveće letjelice, obiđu cijeli svijet. No nije lako postati pilot. Na tom putu budući piloti često se nađu upravo ovdje.
Ova zgrada u obliku aviona glavni je trening centar aviokompanije Emirates, ali ovdje svoj trening prolaze i djelatnici drugih kompanija.
Jedan od pilota i trenera je i kapetan David Reny koji za Emirates radi 16 godina. Možda jedno od najčešćih pitanja koje dobije je – koji avion je bolji – Boeing ili Airbus?
“To je kao da nekoga pitate preferiraju li Lambourgini ili Ferrari. Oba su divna, ali oba imaju i svoje prednosti i svoje mane. Sve se na kraju svodi na vlastiti ukus”, rekao je Reny.
Jedan dio treninga obuhvaća i intenzivne vježbe u simulatoru u kojem se mogu namještati i vremenski uvjeti.
Pa smo simulator odlučili isprobati i sami.
No edukacija nije tako zabavna. Uključuje teoriju, ali i dugotrajnu obuku. Tek kad sve to prođu sjedaju u pravi avion.
“Radimo i trening u avionu. U nekom trenutku polaznici moraju naučiti i postati upoznati s time kako sigurno i efikasno upravljati avionom s putnicima. To je još jedan aspekt treninga”, kazao je trener pilota Reny.
Na pitanje koliko je vremena da se od kadeta postane pilot, Reny odgovara: “Otprilike tri godine”.
U simulatoru polaznici prolaze klasičnu vožnju, polijetanje i slijetanje, ali i nepredviđene situacije.
Više pogledaje u prilogu našeg Elvira Mešanovića.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.