Vlada je u četvrtak donijela odluku koja omogućuje ugovaranje izgradnje drugog kolničkog traka na Istarskom ipsilonu od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, što uključuje i izgradnju druge cijevi tunela Učka.
Riječ je o Odluci o izmjenama i dopunama br. 6 Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje „Jadranske autoceste“ – dionica: Dragonja – Pula i Kanfanar – Pazin – Matulji.
Prema toj odluci, Republika Hrvatska kao davatelj koncesije i Bina – Istra kao koncesionar, sklopit će ugovor o izgradnji drugog kolničkog traka (još jednog traka u svakom smjeru) od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,63 kilometra dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka, rekao je resorni ministar prometa Oleg Butković.
Radovi će uključivati i izgradnju novog čvorišta Vranja, novog podvožnjaka, dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani, tri nova cestarinska prolaza te nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela Učka.
Predviđeno je i produljenje trajanja postojećeg ugovora o koncesiji, odnosno koncesije koja istječe najkasnije 18 mjeseci nakon planiranog datuma otplate duga, odnosno najkasnije 15. lipnja 2039. godine, rekao je Butković.
Dodao je da je razdoblje produljenja od pet godina jednako kao prethodno, koje je Vlada odobrila 2018. godine.
Procijenjena vrijednost investicije koncesionara u navedene radove iznosi približno 1,5 milijardi kuna. Radovi bi trebali trajati tri i pol godine tijekom kojih će biti angažirano u prosjeku oko 500 radnika. Po završetku koncesije investicija ostaje u vlasništvu Republike Hrvatske te se očekuje da će navedena ulaganje utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto.
Očekuje se i povećanje prihoda državnog proračuna s osnova poreznih davanja u iznosu od 680,6 milijuna kuna.
Po isteku trajanja koncesije, odnosno u polovici eksploatacijskog vijeka, državi u potpunosti ostaju, pored postojećih do sada izgrađenih dionica Istarskog ipsilona u što je koncesionar uložio 5,7 milijardi kuna, i nova dionica od 1,5 milijardi kuna što sveukupno predstavlja iznos koncesionarova troška izgradnje dionica Istarskog ipsilona od 7,2 milijarde kuna, rekao je Butković.
Premijer Andrej Plenković današnju je Vladinu odluku ocijenio važnom, “osobito s obzirom na izgradnju druge cijevi Tunela Učka”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.