Vukorepa: Za tri godine riječka luka bit će neprepoznatljiva

Vijesti 24. stu 202009:41 > 12:28
Lučka uprava Rijeka

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa za N1 je komentirao stanje u toj ustanovi, kao i buduće planove. S njim je razgovarao naš Ranko Stojanac.

Kako riječka luka živi u ovo vrijeme koronavirusa? Živi li uopće?

Za sada se držimo veoma dobro. Za razliku od konkurenata mi smo, naime, praktički cijeli život naviknuti na krizu. Još od prije rata, pa onda sam rat i potpuni gubitak prometa, do stalnog kaskanja za drugima. No, situcija je mnogo bolja nego što se misli. Do sada smo ove godine na području Lučke uprave Rijeka prekrcali oko 300.000 TEU-a na kontejerskom terminalu Brajdica, a ukupno u cijelom bazenu oko 11,4 milijuna tona tereta, što je 19 posto bolje nego lani. Rastemo, bez sumnje.

Kažete da rastete, možda i doslovno? Naime, počeli ste niz skupih zahvata, o čemu je riječ?

U ovom trenutku Lučka uprava Rijeka radi na 7 velikih projekata, uz veoma važnu državnu cestu D403, spoj zaobilaznice i budućeg kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali. Terminal, kao ključna točka nove luke, je u visokom stupnju završenosti, do kraja godine trebao bi se izabrati i koncesionar. Ostala su u igri dva konzorcija: kineske tvrtke Ningbo Zhoushan Port Company, Tianjin Port Overseas Holding i China Road and Bridge Corporation. Druga je ponuda konzorcija kojeg čine nizozemski APM Terminal BV i hrvatska Enna Logic. Kinezi su ponudili 2 milijuna eura godišnje naknade te dovršetak radova na drugoj fazi za 5 godina, dok je konkurencija ponudila milijuna eura, te 10-godišnji rok za radove.

Po ovome su Kinezi apsloutni favoriti?

Ne želim komentirati dok natječaj traje. Činjenica jest da su Kinezi u ofanzivi u Europi, da su se prilagodili europskom zakonodavstvu i regulativi, da se uredno javljaju na natječaje ne tražeći privilegije. I da, Kinezi definitivno vide Rijeku kao jednu od svojih glavnih kontejnerskih luka prema Europi. Ne zaboravimo, postojeći terminal Brajdica se produbljuje, a koncesionar, tvrtka Adratic Gate radi odlično. Ostvarili su dobit od 40 milijuna kuna.

Lučka uprava Rijeka
Lučka uprava Rijeka
Lučka uprava Rijeka

Što je s putničkim, turističkim, nautičkim sadržajima? Toliko se pričalo o prenamjeni luke Porto Baroš u marinu. Da nije opet i to zapelo?

Nije zapelo, dapače, projekt nikad nije bio bliže realizaciji. Studija izvedivosti poslana je na Vladu. Uskoro ćemo raspisati natječaj, za četiri mjeseca dobit ćemo koncesionara. Biti će to marina za jahte i brodice, sa 500 mjesta, pri čemu bi koncesionar trebao zadržati stara skladišta koja vode prema tržnici. Na susjednoj Delti ćemo napraviti parkiralište također za 500 mjesta. Time automobile napokon mičemo s rive, s obale.

A rok za sve to? Vjerojatno neka svijetla, ali daleka budućnost?!

Ne, u krivu ste. Jamčim vam da će u roku od 3 godne riječka luka biti neprepoznatljiva! Na istoku cesta D404, terminal Brajdica, na zapadu cesta D403 i terminal Zagarebačka obala. A u sredini marina, jahte, putnilčki brodovi.

Hm, građani, a novinari još i više, nagledali su se 3D simulacija, šarenih prezentacija ovakvih projekata…

Istina, ali ovi projekti su toliko otišli naprijed, postoji konsezus, postoji i novac, 600 milijuna eura ćemo uložiti u te tri godine. Od ulaska u EU zaista sve je lakše, a dolaskom Olega Butkovića za ministra sve se ubrzalo. I premijer Plenković razumije važnost Rijeke i njezinog bazena.

Vi ste već ušli u predizbornu kampanju!

Činjenica jest da je HDZ ovo obećao i da se ovo, eto, ispunjava.

Ali godinama je Lučka uprava ratovala s Gradom, HDZ protiv SDP-a, Obersnel protiv Kalmete, pisale se razglednice, itd. Što se dogodilo?

Ništa, sazreli smo, došlo je vrijeme za komunikaciju. Pojavio se, ponavljam, Oleg Butković i novi ljudi, odnosi su polako omekšavali, sada su izvanredni.

I taman kad ste se sprijateljili, Obersnel odlazi. Hoće li to promijeniti razvoj luke?

Neće! Tko god da dođe, sigurno će pružiti ruku suradnje. Kotač vremena se okreće, i ponovno je došlo vrijeme za Rijeku. Nema nazad…

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.