Škole su danas otvorile vrata i za stotine djece s teškoćama, čiji polazak u školu, već tradicionalno, prati čitav niz nejasnoća, nespremnosti i polovičnih rješenja u posljednji tren. Institucije koje bi im trebale biti oslonac, nerijetko dodaju nepotrebne teškoće djeci s poteškoćama. Ove godine, dodatno je nezadovoljstvo roditelja izazvao Pravilnik, kojim se broj asistenata u posebnim razrednim odjeljenjima za djecu s teškoćama sveo na - samo jednoga, ili iznimno dva.
Čudesna Bubamara Stelin je najdraži crtić. No, superjunaka koji bi olakšali prvi dan škole ovoj djevojčici s autizmom, potrebom za pomoći pri hranjenju i presvlačenju – nema na vidiku.
“Naše dijete ima pelene i trebalo bi osigurati nekoga tko će ih mijenjati. Ravnatelj tvrdi da to radi pomoćnik u nastavi jer rehabilitatorica ne smije izaći iz razreda”, govori nam Leo Askar, otac djevojčice s autizmom.
Međutim, pomoćnika nismo upoznali. Ravnatelj kaže da će se on pojaviti sutra, a nama ostaje da vidimo.
Od lipnja i upisa u školu, Stelini roditelji pokušavaju doznati gdje će i kako školovati svoje dijete s višestrukim teškoćama.
Odgovor su dobili prekjučer, dva dana pred početak škole, a do subote su mislili da dijete ide u jednu školu, dok ipak mora u drugu.
“Mi smo se pripremali fizički i psihički da dijete ide u redovan razred s pomoćnikom u OŠ Mladost, no morali smo zaustaviti te pripreme i prilagođavati se za novu školu. Ostaje da vidimo kako će to funkcionirati”, kaže Askar.
Gdje će Stela u školu, roditelji nisu mogli niti doznati ranije jer se njezino posebno razredno odjeljenje za djecu s teškoćama u OŠ Kajzerica formiralo – preko vikenda!
Ne postoji ni na papiru
Na papiru još ne postoji jer je Grad Zagreb za novi razred, nakon prvotne odbijenice, dobio tek usmeno odobrenje Ministarstva obrazovanja.
“Temeljem te najave Ministarstva od prije samo tri dana, preko vikenda smo uspjeli pokrenuti postupak ustrojavanja posebnih razrednih odjeljenja”, izjavio je Luka Juroš, pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade.
Gradska vlast ljuta na državnu, odgovornost prebacuju na Ministarstvo obrazovanja, kažu – fali ljudska komunikacija.
“Znamo da je i javnosti i roditeljima puna kapa dopisivanja među institucijama”, kaže dogradonačelnica Danijela Dolenec.
Roditeljima djece s teškoćama još nije jasno niti zašto se broj pomoćnika u nastavi novim Pravilnikom sveo na samo jednog po posebnom razrednom odjeljenju.
Mama Lene Tesse ne misli odustati od prava svoje djevojčice na pomoćnika u nastavi: “S obzirom da imamo pravomoćno rješenje, predali smo u školi zahtjev da nam se dodjeli dodatni pomoćnik.”
I druge roditelje pozivaju da skinu isti zahtjev na stranicama udruge.
“Ne obilazimo mi škole da vidimo koliko ih gdje treba…”
Ministar obrazovanja čudi se nezadovoljstvu roditelja.
“Ne obilazimo mi škole da vidimo koliko ih gdje treba ili ne, uostalom gdje bismo stigli? Imamo 1600 škola u Hrvatskoj”, izjavio je ministar Fuchs i dodao: “Ne znam koliko puta trebam objasniti da se posebna razredna odijeljena formiraju da bi se djeca, ako ih ima više, podučavala na posebno kvalitetan način.”
“Oni nisu dodavači oni nisu nosači torba, oni nisu nositelji obrazovanja ali bez pomoćnika u nastavi nema inkluzije”, ističe majka učenice s poteškoćama.
A u Pravilniku je nabrojano ukupno 28 obveza, zadataka, dužnosti. Nadamo se da ih je pomoćnica koja bi sutra trebala raditi s Stelom i još troje učenika s teškoćama sve naučila, za razliku od ministra.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!