Kako potaknuti građane na cijepljenje - je li bolja nagrada ili kazna?
Komunikacijski savjetnik Petar Tanta rekao je da je kampanja počela skromno i da se odmah na početku dogodio problem s nedostatkom cjepiva.
“Tu je nastao komunikacijski jaz s obzirom da su najavljivali da cijepljenje kreće i da će procijepljenost biti uspješna. Stali smo, a nismo ni krenuli. Nakon toga krenula je kampanja “Misli na druge cijepi se”, za koju smatram da ima dobar apel u sebi. Ako želimo kvalitetnu kampanju i doći do određenih postotaka ljudi prvo je – fokus grupa koja će nam odgovoriti na pitanje zašto ljudi koji će se cijepiti, a u ovom trenutku imaju pretpostavke da se ne cijepe, zašto se ne cijepe i onda na taj način dođemo do poruke koju možemo poslati prema njima”, rekao je. Dodao je i da je kampanja došla u drugu fazu i da treba okrenuti ključnu poruku – cijepi se zbog tog i tog razloga jer je bitno.
Na pitanje jesu li razne afere odmogle, Tanta je rekao kako nisu utjecale na to da se ljudi cijepe i odluče zaštititi sebe, ali da su možda utjecale na način da su ljudi bili nervozniji što nisu mogli iskoristiti što im nije bilo dano.
Profesorica psihologije Tanja Jurin dodala je da se ljudi razlikuju i da smatra kako su zanemareni stručnjaci koji se bave ljudskim ponašanjem i koji su mogli ispitati kako i na koji način i što ljude odvraća od cijepljenja. “U podlozi ne leži jedan razlog i nećemo ga pokriti jednom porukom. Princip mora biti za širu populaciju, ali i satkana prema pojedincima. Moramo ići prema razlozima koji ih muče”, naglasila je, prenosi HRT.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.