Autoklub Maksimir u petak da je upozorio na manjkavosti u zaštiti od toplotnog udara u automobilima te uputio apel državi i cijelome društvu da djeluju kroz edukaciju građana, traženje drukčijih tehničkih rješenja u automobilima te dopunu propisa.
Prije tri dana u Kninu je od toplotnog udara život izgubio petogodišnji dječak ostavljen zaključan u automobilu.
Autoklub Maksimir podsjeća da su 12. kolovoza 2019. objavili rezultate svojih mjerenja temperature u zatvorenom parkiranom automobilu, koja je iznosila šokantnih 81 Celzijev stupanj te upozorava da je od tada, za nepuna 24 mjeseca, toplotni udar odnio najmanje dva života djece – putnika u automobilima, “a koliko je starijih osoba postalo žrtvom previsokih temperatura, može se zaključiti jedino po povećanom broju umrlih”.
Kako nema izgleda da na toj visokoj temperaturi preživi ljudsko biće, životinja ili biljka, Autoklub Maksimir je informaciju uputio svim institucijama u Zagrebu koje brinu o ekologiji, ljudima i automobilima, a koje bi, ističu, svaka, iz svojeg područja rada i interesa, trebale djelovati brzo i učinkovito.
“Unatoč takvim porukama o mogućim posljedicama, ništa se u Hrvatskoj nije desilo u smislu edukacije građana, traženja drugačijih tehničkih rješenja u automobilima, ali i dopune propisa o prijevozu djece ili osoba koje si same u kritičnim situacijama ne mogu ili ne znaju pomoći”, upozoravaju iz Autokluba.
Ističu da nije još niti otvorena rasprava, unatoč ljudskim žrtvama, trebaju li, npr. automobili koji prevoze malu djecu ili nemoćne osobe biti posebno označena, što bi pomoglo građanima da u očitim incidentnim situacijama obrate pažnju na takva vozila.
Dodaju i da, pored postojanja svih dojavnih senzora i izuma novih automobila s vrhunskom tehnologijom, nije primijenjen način kojim bi se alarmirale previsoke temperature u automobilu, bez obzira da li je automobil u vožnji ili je parkiran.
Čak nisu preporučeni niti sadašnji mogući načini sprječavanja porasta prekomjernih temperatura u automobilima, naglašavaju.
“Dosadašnje žrtve samo upozoravaju da na visoke temperature moraju reagirati svi – od graditelja cesta koji prave ceste kao da su u Sahari, bez ijednog posađenog drveta na desecima kilometara dugom putu”, upozorava Autoklub.
Hrvatska ima obvezu, ne samo zbog svojih građana, već i zbog turista, da barem utvrdi na kojem smo stupnju u pogledu zaštite od previsokih temperatura i što još valja učiniti, naglašava Autoklub.
“To bi mogla biti naša velika prednost u odnosu na druge zemlje. Ali, to ne može napraviti jedan autoklub, niti jedna udruga, niti jedno ministarstvo. To je posao države kao cjeline. Državo, probudi se”, poručuju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!