Tijekom 2022. godine, odnosno u prvoj godini vožnje, Žičara Sljeme prevezla je 356.417 putnika. Kada se zna da je jedna od najskupljih žičara u Europi otvorena 23. veljače i da je što zbog redovnih remonta, što loših vremenskih uvjeta bila zatvorena 52 dana, dolazimo do brojke od 259 radnih dana prošle godine, ali i brojke nešto malo više od 1376 putnika dnevno.
Kada se te brojke stave u kontekst s maksimalnim satnim kapacitetom od 1500 putnika u 84 gondole, postaje jasno zašto je žičara odavno uz cijenu od 537 milijuna kuna bez PDV-a dobila epitete megalomanskog projekta i spomenika vladavini Bandića i HDZ-a Zagrebom, piše Tportal.
Prema podacima ZET-a, prihod žičare u tih 259 dana bio je oko milijun eura, odnosno 3861 euro dnevno, dok su u isto vrijeme samo troškovi za zaposlene, bez onih za održavanje i energije, bili na istoj razini.
Sve do 2034. Grad će za nju iz proračuna plaćati nešto manje od šest milijuna eura.
Taj iznos odnosi se na kapitalni trošak Žičare Sljeme, a dodatno će se iz gradskog proračuna izdvajati za 50 posto njezinih operativnih troškova.
Valja podsjetiti da u prva dva mjeseca rada žičare nije bio moguć prijevoz bicikala, ali nakon što je uvedena ta mogućnost, do danas je prodano više od 7500 jednokratnih karti za bicikle. S obzirom na brojne zahtjeve, posebno ljubitelja downhilla, od 6. svibnja ZET je uveo dnevne i godišnje karte za bicikliste.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!