Cijene goriva brinu građane ali i poduzetnike - jer iz tjedna u tjedan ne zna se koliko će se izdvajati za gorivo što otežava poslovanje. Posebno su zabrinuti vozači javnolinijskih autobusnih linija te brodovlasnici i ribari.
Straha od poskupljenja goriva nema – barem na tjedan dana. Nova intervencija pokazatelj je da Vlada više ne vidi prostora za ozbiljnijim djelovanjem na cijene, smatra struka.
“Što ne bi trebalo zapravo niti očekivati u tržišnom gospodarstvu. Cijene će morati rasti, pogotovo cijena dizela”, rekao je Željko Garača s Ekonomskog fakulteta u Splitu.
Upravo od nestašice Dizela strahuju u javno-linijskom autobusnom prijevozu, čiji je sav pogon upravo na dizel. Poručuju da je zamrzavanje cijena samo gašenje vatre.
“To su mjere koje dugoročno sigurno ne mogu napraviti učinak. Mislim da će biti jako teška godina i one naredne ako se ne ide s nekakvim boljim mjerama i većim paketima”, rekao je Hrvoje Milkota iz Sindikata vozača i prometnih radnika Split.
Nestašica goriva je realna mogućnost, a pogotovo dizela, smatra struka.
“Možemo govoriti da će to biti fenomen na razini Europske Unije, pa tako se dijelom odnosi na Hrvatsku jer ćemo se dovesti do toga da ćemo kompletan dizel morati uvoziti, prije svega iz Mađarske i ono što uspijemo dobaviti s drugih strana”, rekao je Garača.
Njegovo mišljenje dijeli i ekonomski analitičar Damir Novotny: “Mi imamo prilično kompleksnu što se tiče opskrbe i u takvom kontekstu je potpuna besmislica ograničavati cijenu jer tako zapravo smanjujemo šanse da se domaće tržište opskrbi u onim količinama koje su potrebne”, rekao je Novotny.
Neizvjesna budućnost
Od toga strahuju i brzolinijski brodari, ali i od sve neizvjesnije budućnosti.
“Dosta je teško, ali borimo se. Prilagođavamo se tržištu prilagođavamo cijene naših usluga ali ne možemo tako dovijeka”, kaže Jure Naranča, vlasnik brzolinijskih brodova.
“Može li doći do situacije da stavite ključ u bravu?”, upitala ga je novinarka N1 televizije.
“Naravno da može, ali to nam je zadnja opcija i borit ćemo se kao mala obiteljska firma do zadnje kapi krvi”, rekao je.
Pokušali su to i neki ribari, pa izgubili bitku i parkirali svoje brodice. Ako se divljanje na tržištu nastavi ili poskupljujemo proizvod ili stajemo – poručuju. Krivca ne vide u Vladi već u Bruxellesu.
“Mangupi se igraju sa sudbinom Europe i vrlo vješto koriste ovu situaciju da izvlače esenciju iz europskog gospodarstva i sve ono što je preostalo u džepovima europskih građana i poduzetnika”, rekao je Petar Baran iz Ceha ribara Šibenik.
Koliko će na kraju ostati u džepovima građana, a koliko će poduzetnika morati zatvoriti svoja vrata – možemo samo nagađati.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare