O zagrebačkom turizmu u Novom danu govorila je Darja Dragoje iz Turističke zajednice grada Zagreba.
Što kažu podaci za srpanj, kada je riječ o broju dolazaka i broju noćenja?
“Brojke za srpanj su izvrsne. Imamo 12 posto više dolazaka i 34 posto više noćenja što je 128.000 dolazaka i 253.000 noćenja.
Ono što TZ Zagreb radi s partnerima je promozcija Zagreba tijekom cijele godine. Osim ljeta imamo i jaki zimski turizam, posebno Advent u Zagrebu. Aktivni smo i na offline kanalima: sajmovi, burze, prezentacije i naravno online kanali koji su primarni izvori: youtube kanali, društvene mreže…
Otkud stižu gosti i koliko se zadrže?
“Cijela tendencija je da se povećava postotak noćenja što nas raduje jer se pokazalo da Zagreb više nije prolazna stanica prema moru, već je odredište u koje gosti ciljano dolaze i zadržavaju se u prosjeku dva noćenja i najčešći komentar je da im je žao što nisu dulje ostali.”
Gdje najčešće odsjedaju?
“Prema posljednjem istraživanju većina ih odsjeda u hotelima, ali to je istraživanje rađeno prije par godina, sad ćemo uskoro napraviti novo. Smještajna scena se promijenila, otvorilo se dosta hostela, raširio se i privatni smještaj koji čini čak 35 posto smještajnih kapacitet u Zagrebu.
Za razliku od odredišta na moru, metropola u unutrašnjosti ima sasvim drukčije izazove – kako privući goste?
“Što se tiče samo promocije ovisi o periodu. Advent je lako opipiljiv i specifičan. Njega promoviramo na tržištima u regiji i onima koja imaju direktne letove za Zagreb. Otvorila se nedavno linija s Kanadom i odmah smo primijetili porast od 40 posto kandaskih gostiju. Čim se otvori neka nova linija ili sadržaj uslijede rezultati.
Gosti najviše obilaze Donji i Gornji grad, Mirogoj je nezaobilazna točka, sve više se okreću jezerima (Bundek i Jarun) i naravno Dolac, a tu su i muzeji. Ovisi o trenutku u kojem su u Zagrebu.”
Koji je najčešći tip gostiju?
“Zagreb ima razne tipove gostiju jer podjednaki udio uzima kongresni turizam, odmorišni turizam, a sve veći je i zdravstveni turizam. Ne možemo govoriti isključivo. Naravno da je za vrijeme ljeta pretežno obiteljski turizam, više mlađih gostiju, backpackeri. U veljači smo imali čak 82.000 noćenja što nije imao ni jedan drugi grad. Zagreb je stvarno aktivan cijelu godinu.”
Može li se uopće predvidjeti dolazak gostiju, budući da individualni dolasci su mahom last minute?
“Prema zakonu o borvišnoj pristojbi svaki pružatelj smještaja mora prijaviti unutar 24 sata gosta koji ostvari noćenje. Za izletnike radimo svojevrsnu statistiku, ali to nisu službene brojke.
Dio se može predvidjeti, bar što se Zagreba tiče. 50 posto poslovnih skupova se u naprijed zna. Sportske manifestacije isto.”
Zagreb je lani imao izvrsnu popunjenost za rujan. Tu već govorimo i o kongresnom turizmu. Kakva su ove godine očekivanja?
“Rujan je jak i kongresno, ali i odmorišno. Još dosta ljudi dolazi na taj takozvani city break, kratki odmor u gradu, imamo razna događanja koja će se nastaviti tijekom devetok mjeseca. Očekujemo trend rasta, ali i da već krajem rujna postignemo milijun i pol noćenja.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.