Uljanik plovidba u protekloj je godini ostvarila je rast poslovnih prihoda za 10,6 posto, na 204 milijuna kuna te konsolidiranu neto dobit od 4,3 milijuna kuna, izvijestila je u petak ta brodarska kompanija, najavljujući i dalje stabilno poslovanje, uz višu razinu vozarina i veću vrijednost brodova.
“Prihodi od vozarina izraženi u američkim dolarima viši su u odnosu na 2016. godinu zbog značajnog rasta vozarina u području prijevoza rasutih tereta u 2017. godini. Osim prihoda od vozarina, u 2016. godini ostvaren je i prihod od obavljenih usluga menadžmenta brodova za treće osobe. Ostali prihodi odnose se na priznavanje odgođenog prihoda temeljem primljenih potpora za brodove te ostalih poslovnih prihoda”, navodi se u privremenom konsolidiranom nerevidiranom financijskom izvještaju kompanije.
Uprava ističe da su u 2017. godini zabilježeni i značajno niži poslovni rashodi, u iznosu od 152,6 milijuna kuna, dok su u 2016. iznosili 191,7 milijun kuna. Posljedica je to nastavka primjene mjera štednje kod operativnih troškova brodova te zbog usklađenja rashoda amortizacije sukladno procijenjenom vijeku trajanja brodova, pojašnjavaju iz kompanije.
Pozitivni konsolidirani EBITDA grupe iznosi 104,2 mil kuna, dok je neto konsolidirana dobit pripisana imateljima kapitala matice bila 4,3 milijuna kuna. Usporedbe radi, u 2016. grupa Uljanik plovidba poslovala je s gubitkom od 43,57 milijuna kuna.
Na kraju 2017. godine knjigovodstvena vrijednost brodova iznosila je 1,07 milijardi kuna, stoji u izvješću.
Sukladno očekivanjima, navodi se, u sektoru prijevoza došlo je do snažne korekcije naviše vozarina i vrijednosti brodova u odnosu na isto razdoblje 2016. godine. Naime, vozarine za promatrani tip brodova porasle su više od 40 posto na godišnjoj razini, a očekivanja u ovom segmentu su izrazito optimistična.
“Snažan oporavak svjetskog gospodarstva, s posebnim naglaskom na povećanje aktivnosti Kine vezano za bulk robe, uz smanjeni broj isporuka brodova ovog tipa u slijedeće dvije godine, imat će za posljedicu daljnji rast vozarina, i to posebno od ožujka 2018. godine”, ocjenjuju iz kompanije.
Kako pojašnjavaju, zadržavanje niske razine novougovorenih brodova u ovoj godini, kao posljedice konzervativnijeg pristupa vodećih banaka specijaliziranih za financiranje pomorske industrije, zatim smanjeni broj isporuka u 2018. godini te povećanje aktivnosti „scrappinga“ brodova zbog uvođenja novih tehničkih pravila, uvjetovat će stabilno poslovanje u ovom segmentu prijevoza uz višu razinu vozarina i veće vrijednosti brodova.
Predviđanja za slijedeće godine su izuzetno optimistična budući da prirast flote neće pratiti potrebe za prijevozom rasutih tereta, te se već u 2018. godini očekuje nedostatak brodova, stoji u izvješću.