Potrošnja na digitalno oglašavanje u SAD-u i Velilkoj Britaniji poskočila je prošle godine za 44 posto, na 52 milijarde dolara, pokazalo je najnovije istraživanje, čiji autori procjenjuju da se globalno potrošnja približava razini od 100 milijardi dolara.
Digitalno oglašavanje privlačno je brendovima jer za razliku od objave digitalnih oglasa putem posrednika omogućuje izravan pristup potrošačima putem društvenih mreža, optimizaciju pretraživanja ili digitalnih sekretarica, poput Amazonove Alexe.
Skok potrošnje na digitalno oglašavanje u prošloj godini dijelom odražava težnju kompanija da same oglašavaju svoje proizvode, posebno nakon prigovora tvrtki poput Procter & Gamblea i Unilevera na prijevare pri oglašavanju putem Interneta.
Oglašivače frustrira i problem ‘sigurnosti brenda’ koju može ugroziti objava oglasa uz neprimjereni sadržaj na Internetu, te nastoje preuzeti veću kontrolu nad ciljanjem određene publike.
“Nema sumnje da oglašivači nastoje ojačati vlastite odjele za oglašavanje i da se spremaju više trošiti na digitalno oglašavanje kako bi ostali konkurentni”, konstatira autor istraživanja Damian Ryan iz računovodstvene tvrtke Moore Stephens.
“Naše istraživanje pokazuje da je taj novac izdvojen iz proračuna za medije i da će snažno utjecati na vrijednost agencija usredostočenih na medije”, dodaje Ryan, aludirajući na tradicionalne agencije za oglašavanje. koje imaju teškoća s prilagodbom digitalnom dobu.
Tvrtka Moore Stephens provela je istraživanje u suradnji sa savjetodavnom tvrtkom za oglašavanje i medije WARC, obuhvativši 800 kompanija u Sjevernoj Americi, azijsko-pacifičkoj regiji i Europi.
Istraživanje je pokazalo da su brendovi u Velikoj Britaniji i Sjevernoj Americi prošle godine na digitalno oglašavanje potrošili 23 posto odgovarajućeg budžeta, u odnosu na 16 posto potrošenih godinu dana ranije.
Pritom je u američkim tvrtkama 63 posto proračuna za tehnologiju potrošeno unutar kuće, u odnosu na 44 posto u godini ranije.
Paralelno su strogi europski propisi o zaštiti podataka, koji su stupili na snagu u svibnju, i zabrinutost zbog odnosa prema podacima u Googleu i Facebooku, dvije najveće platforme za oglašavanje putem Interneta, potaknuli više aktera u sektoru oglašavanja na spajanje odnosno reorganizaciju.
“Na početku smo razdoblja velikih promjena”, konstatirao je u razgovoru za Reuters autor istraživanja Damian Ryan.
Valja također pozorno pratiti pojavu kompanija koje nude platforme s kompletnim paketom usluga namijenjenih oglašivačima, napominje Ryan, izdvajajući primjer Adobe Systemsa i njegove akvizicije kompanije za elektroničku trgovinu Magento, teške 1,7 milijardi dolara.
Ovih je dana Adobe za 4,75 milijardi dolara kupio i proizvođača softvera za izravno oglašavanje među kompanijama Marketo.
“Brendovi u načelu nerado povjeravaju podatke agencijama (za oglašavanje). Jasan je trend da brendovi nastoje preuzeti kontrolu nad tehnologijom oglašavanja”, zaključuje Ryan.