Posustalo gospodarstvo zabrinjava potrošače u Njemačkoj dok poslovni čelnici unatoč izglednoj recesiji vide i znakove stabilizacije, pokazala su u petak objavljena istraživanja.
U marketinškoj agenciji GfK procjenjuju da će indeks koji mjeri očekivanja potrošača za studeni pasti za 0,2 boda u odnosu na vrijednost za listopad i kliznuti na 9,6 bodova.
Potrošači procjenjuju da je ponovo ojačao rizik recesije u Njemačkoj, ističu u GfK-u.
“Optimizam kopni”, konstatira u priopćenju GfK-ov stručnjak za potrošačka pitanja Rolf Buerkl, ukazujući na slabljenje globalnog gospodarstva, trgovinske sukobe, kaotične pripreme za izlazak Britanije iz Europske unije ali i otkaze u automobilskom sektoru.
“Ti su događaji iznova narušili raspoloženje potrošača”, zaključuje Buerkl.
Osobna će potrošnja po njegovim procjenama ipak “ostati važan oslonac njemačkog gospodarstva u ovoj godini – pod pretpostavkom da aktualna kriza ne eskalira i da vladine mjere i ekonomija suzbiju strah od gubitka radnih mjesta”.
Za poslovne čelnike čaša je napola puna
Odvojeno je izvješće ekonomskog instituta Ifo pokazalo stabilizaciju očekivanja poslovnih čelnika u Njemačkoj u listopadu.
Ifov indeks poslovne klime bio je u listopadu nepromijenjen u odnosu na prošli mjesec i iznosio je 94,6 bodova.
“Njemačko se gospodarstvo stabilizira”, zaključuje u priopćenju čelnik Ifoa Clemens Fuest.
Ifov ekonomist Klaus Wolhrabe upozorava ipak da nije sve ružičasto. “U četvrtom tromjesečju očekujemo blagu recesiju”, kaže Wolhrabe za Reuters.
“Neizvjesnost koju stvara brexit i dalje je velika”, konstatira on ali “pad aktivnosti u industriji zasada je zaustavljen”, dodaje.
Indeks koji iskazuje ocjenu poslovnih čelnika o aktualnom stanju u gospodarstvu pao je u listopadu za 0,8 bodova u odnosu na rujan, na 97,8 bodova, pokazuje Ifovo istraživanje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram