Otvorenost kineskog tržišta uvozu prilika je koju Hrvatska mora još bolje iskoristiti, a očekuje se i jačanje kineskih ulaganja u Hrvatsku, istaknuto je na Hrvatsko-kineskom poslovnom forumu koji je u organizaciji HGK održan u Šangaju, priopćeno je u srijedu iz HGK-a.
Forum je održan na marginama Drugog kineskog međunarodnog uvoznog sajma (2nd China International Import Expo). Sudjelovalo je 12 hrvatskih i 30 kineskih tvrtki, a između ostalih nazočili su mu i predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković, ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, ministrica poljoprivrede Marija Vučković te predsjednik HGK Luka Burilović.
Jandroković, koji je sudjelovanjem na ovom forumu i okončao svoj službeni posjet Kini, pozvao je kineske tvrtke na ulaganja u Hrvatsku, a istaknuo i da Hrvatska želi povećati izvoz u Kinu i uravnotežiti trgovinsku razmjenu.
Smatra da će direktni razgovori tvrtki pridonijeti daljnjem razvoju poslovne suradnje između Hrvatske i Kine, odnosno povećanju hrvatskog izvoza u Kinu, jačanju kineskih investicija u Hrvatsku i daljnjem porastu broja kineskih turista koji dolaze u našu zemlju.
Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat poručio je da se Hrvatska uspinje na ljestvici globalne konkurentnosti, što je dokaz da se u Hrvatskoj lakše i jednostavnije posluje. Kaže da je kinesko gospodarstvo posebno zanimljivo, ne samo zbog svoje veličine, već i zbog usmjerenosti na ulaganja u istraživanje i razvoj. “Zato i jesu jedni od globalnih predvodnika po broju inovacija, koje su temelj i ključ daljnjeg gospodarskog rasta svih zemalja“, kaže Horvat, koji je naglasio da je Hrvatska prošle godine u Kini proglašena najpoželjnijom europskom turističkom destinacijom. “To je zasigurno veliko priznanje za našu zemlju. No, naša je namjera i misija učiniti sve da Hrvatska bude prepoznata i kao poželjna investicijska destinacija“, poručio Horvat, čija se izjava prenosi u priopćenju HGK.
Predsjednik HGK Luka Burilović ustvrdio je da gospodarski odnosi Hrvatske i Kine idu uzlaznom putanjom, no i kako je otvorenost kineskog tržišta uvozu prilika koju moramo još bolje iskoristiti.
Prošlogodišnja trgovinska razmjena premašila je milijardu dolara, što je dokaz da itekako možemo konkurirati na ovako velikom tržištu, dodaje predsjednik Komore, koja je svoje poslovne prostore u Šangaju, koje dijeli s predstavništvom HTZ-a, ponudila na korištenje zainteresiranim hrvatskim tvrtkama.
Pomoćnik ministra turizma Frano Matušić istaknuo je da je kinesko tržište izuzetno važno za hrvatski turizam. “Potencijal je ogroman, vjerujemo u još bolje rezultate, a oni su za 20 posto bolji od prošle godine, koja je bila rekordna”, rekao je Matušić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.