Posljednja anketa HGK pokazuje da 84 posto tvrtki iz djelatnosti prijevoza i skladištenja zbog koronavirusa ima štetu do 500.000 kuna, što je znatno više od poduzeća iz drugih sektora.
“Još više zabrinjava podatak da udio onih s procjenom od pola milijuna do milijun kuna štete u poslovanju raste trostruko ako se situacija ne promjeni u idućih mjesec dana“, istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj, analizirajući stanje domaće logistike koju je ova situacija s pandemijom najžešće pogodila.
Naglasila je da je u cestovnom teretnom prijevozu na bazi dnevne operative i dalje vlada velika neizvjesnost jer njihovo poslovanje ne ovisi samo o domaćim mjerama za suzbijanje širenja zaraze, već i o procedurama koje su uspostavile susjedne zemlje, a koje se mijenjaju iz dana u dan.
Trenutno su na snazi upute za postupanje od 15. ožujka, ali za vozače kojima je ranije izdano rješenje o samoizolaciji ono i dalje vrijedi, što znači da za sada ne mogu nastaviti s poslom. Stoga je jedan od prijedloga Komora prema nadležnim tijelima da se i vozačima koji su prema prethodnoj uputi o postupanju trenutno u samoizolaciji omogući ponovni rad. Time bi se ublažio i sve veći problem nedostatka radne snage koji je i prije pojave koronavirusa mučio sektor prijevoza.
„Ključno je stalno pronalaziti operativna rješenja jer prijevoznička branša za sobom povlači i cijeli sektor za trgovine. Zato Komora u suradnji s Vladom radi na tome da se pronađu što bezbolnija rješenja problema prijevoznika. Konstantno dobivamo feedback s terena i donosimo upute koje maksimalno olakšavaju poslovanje“, pojasnila je Čagalj, dodavši da je linijski prijevoz putnika ograničen kako bi se postigla maksimalna razina prevencije, dok se željeznički teretni promet zasad odvija bez problema. Stoga je preporučila da se što više tereta prevozi vlakovima i pomorskim putem kako bi se rasteretio cestovni promet.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram