Eurostat: Petina poduzeća u Hrvatskoj u 2014. nabavljala i prodavala putem Interneta U Hrvatskoj je prošle godine petina poduzeća nabavljala i prodavala robu i usluge putem Interneta dok je u većini ostalih zemalja Europske unije uvjerljivo više njih putem Interneta obavljalo nabavu, pokazalo je u srijedu izvješće europskog statističkog ureda.
Tako je u 2014. više od polovine poduzeća u Austriji, Češkoj, Njemačkoj, Finskoj i Velikoj Britaniji putem Interneta nabavljalo robu i usluge. Predvodila je Austrija s udjelom takvih poduzeća od 68 posto. Slijede Češka s 56 posto, Njemačka s 54 posto, te Finska i Velika Britanija s po 51 posto.
Udio poduzeća koja su prošle godine putem Interneta prodavala robu i usluge u većini je zemalja upola manji, pa – usporedbe radi – u Češkoj to radila četvrtina poduzeća, kao i u Nizozemskoj, Njemačkoj i Danskoj. Najveći je udio poduzeća koja su prošle godine prodavala robu i usluge putem Interneta zabilježen u Irskoj, 32 posto.
U Hrvatskoj je prošle godine otprilike petina poduzeća nabavljala i prodavala robu i usluge putem Interneta, točnije njih 22 odnosno 20 posto. U prosjeku je u Europskoj uniji 40 posto poduzeća nabavljalo robu i usluge putem Interneta a prodavalo ih je njih 19 posto.
Skroman udio elektronske prodaje u ukupnom prometu
Irska je prošle godine prednjačila među zemljama Europske unije i udjelom elektronske prodaje u ukupnom prometu poduzeća, od 37 posto. Internetska je prodaja činila približno trećinu ukupnom prometa i u poduzećima u Češkoj (30 posto), dok je u Slovačkoj, Finskoj i Velikoj Britaniji na nju u prosjeku otpadala petina ukupnog prometa poduzeća.
U Hrvatskoj je internetska prodaja u 2014. u prosjeku činila sedminu ukupnog prometa poduzeća, odnosno 14 posto, pokazuje izvješće europskog statističkog ureda.
Najmanji je udio takve prodaje u ukupnom prometu poduzeća zabilježen u Grčkoj, samo jedan posto. Slijede Bugarska, Cipar i Rumunjska gdje su se odgovarajući udjeli kretali od pet do osam posto.
Na razini EU na internetsku je prodaju prošle godine u prosjeku otpadalo 17 posto ukupnog prometa poduzeća.
Irska na vrhu i u prekograničnoj internetskoj trgovini
U svim je zemljama EU prošle godine više poduzeća prodavalo robu i usluge putem Interneta na domaćem tržištu nego u inozemstvu. Također je udio prekogranične prodaje u ostale zemlje EU bio veći nego u treće zemlje, konstatiraju u Eurostatu.
U prosjeku je tako 18 posto poduzeća na razini EU prodavalo robu i usluge na domaćem tržištu, osam posto prodavalo je u druge zemlje EU a pet posto klijentima izvan EU-a.
Hrvatska je bila na razini prosjeka EU pa je prošle godine 17 posto poduzeća prodavalo robu i usluge putem Interneta na domaćem tržištu. Kada je u pitanju prekogranična internetska trgovina, njih devet posto prodavalo je u druge zemlje EU a sedam posto u zemlje izvan EU, pokazuju podaci Eurostata.
U uredu bilježe da je u sedam zemalja EU udio poduzeća koja su putem Interneta trgovala s onima u drugim zemljama EU premašivao 10 posto. Najveći je udio takvih poduzeća zabilježen u Irskoj, 17 posto. Slijedi Belgija sa 14 posto, Češka s 13 i Malta s 12 posto.
U svim je zemljama EU – uz izuzetak Irske – udio poduzeća koja su u 2014. prodavala robu i usluge putem Interneta u zemlje izvan EU bio manji od 10 posto, primjećuju u Eurostatu.
Razvoj i podrška internetskih rješenja većinom povjereni vanjskim stručnjacima
Da bi trgovala putem Interneta, poduzeća trebaju stručnjake za informatičko-komunikacijske tehnologije koji se bave razvojem i održavanjem odgovarajućih internetskih rješenja. Na razini EU gotovo dvije trećine poduzeća, njih 64 odnosno 67 posto, kreiralo je takva rješenja odnosno održavalo ih. Većina se u tome služila vanjskim resursima, pa je tako gotovo polovina povjerila razvoj vanjskim stručnjacima dok su u samo 15 posto njih te poslove obavili njihovi zaposlenici.
Gotovo identični su rezultati zabilježeni i kod poslova podrške, pokazuje izvješće europskog statističkog ureda. Finska i Danska prednjačile su u 2014. među zemljama EU udjelom poduzeća koja su kreirala rješenja za internetsku trgovinu i održavala ih, uz odgovarajuće udjele od 86 odnosno 82 posto. U svim je članicama EU više poduzeća povjeravalo poslove razvoja i podrške vanjskim stručnjacima nego vlastitim poduzećima, konstatiraju u europskom statističkom uredu.
Hrvatska je prema raspoloživim podacima Eurostata bila na razini prosjeka EU. Tako je prošle godine 70 poduzeća u Hrvatskoj razvilo rješenja za internetsku trgovinu, od čega su u 18 posto njih taj posao obavili njihovi vlastiti zaposlenici a u 53 posto vanjski stručnjaci. Poslove podrške obavljalo je prošle godine 69 posto poduzeća, od čega su u njih 20 posto taj posao radili njihovi zaposlenici a u 49 posto njih vanjski stručnjaci.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.