Hrvati i šoping: Na istoku love sniženja, na zapadu fine stvari

Lifestyle 29. velj 202017:02 > 17:05
Reuters/Ilustracija

U regiji Zagreb kupci su spremni platiti više ako će s kupovinom biti brže gotovi. U južnoj regiji paze da ima svježe ribe i svježe hrane općenito - to im je prioritet kod odabira trgovine u koju će otići.

Hrvatsko je tržište relativno malo kada se uspoređujemo sa zemljama Europe, ali je jedno od najbogatijih kada su u pitanju regionalne specifičnosti i različitosti, stoji u istraživanju agencije Nielsen Adriatic – ‘Understanding and adopting to shoppers expectations’ (razumijevanje i prihvaćanje očekivanja kupaca).

Naše tržište podijelili su u pet glavnih regija, a navike kupaca se od regije do regije razlikuju. Istraživanje koristi trgovcima jer onda znaju kako prilagoditi poslovanje željama i potrebama kupaca.

U istočnoj regiji kupci najviše traže promocije i najniže cijene. U prosjeku u mjesec dana obiđu 3,2 trgovačka lanca, što je iznad hrvatskog prosjeka i više nego u drugim regijama.

Stanje u središnjem dijelu (regija Central) najsličnije je prosjeku Hrvatske. Prije kupnje kupci najčešće planiraju što će kupiti i sastavljaju popis – time je šansa za impulzivnom kupnjom kod njih manja, ali svjesniji su brendova. Osim toga, u većini slučajeva kupuju osnovne stvari i štede slabijom kupovinom luksuznih proizvoda.

U regiji Zagreb kupci vode brigu o vremenu i spremni su platiti više ako će s kupovinom biti brže gotovi. Uglavnom novac troše u hipermarketima i supermarketima jer tamo imaju mogućnost pronaći sve što trebaju na jednom mjestu. Također, dva do tri puta tjedno odlaze u manje kupnje, piše portal Jatrgovac.

U zapadnoj regiji ljudi su skloniji češćim odlascima u trgovinu i više su orijentirani na premium proizvode – spremni su za njih odvojiti više novca. Osim toga, jako paze gdje ima svježe ribe, to ima jak utjecaj na to u koju trgovinu će otići.

Kupci u južnoj regiji paze da ima svježe ribe i svježe hrane općenito – to im je prioritet kod odabira trgovine u koju će otići. Također, ljudi u toj regiji skloniji su kupovati brendove trgovačkih robnih marki. Ako ih uspoređujemo s ostatkom zemlje, može se reći da imaju nešto veću košaricu od ostalih regija i odlaze u najmanje različitih trgovačkih lanaca, prenosi Ja TRGOVAC, portal koji se bavi informiranjem s područja maloprodaje i industrije robe široke potrošnje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.