Glavni adut Captura uvjerljivo je dizajn, no ne treba zaboraviti niti solidnu opremljenost te cijenjenu motorizaciju, posebno kad je u pitanju ovom prilikom testirani 1.5 dCi od 110 konjskih snaga.
U Hrvatskoj je jedan od najprodavanijih modela u ovoj klasi.
Renault Capture je jako štedljiv, udoban, siguran i jako jeftin crossover koji, ujedno predstavlja best buy u ovom segmentu. Odlično se ponaša u gradskoj vožnji, ali je jednako uvjerljiv i na regionalnim cestama i na autocesti. Vrlo je ugodan za vožnju, okretan, ali i dovoljno stabilan, pa će i zahtjevniji vozači biti sasvim zadovoljni. Na cestama Istre ga je milina voziti. Od Opatije do Pule, preko Mošćenice i Labina Captur je dokazao i da je upravljiv, i izuzetno stabilan.
Ovo je Renault koji ima direktan, i jako precizan upravljač, te savršeno doziranje kočenja. Rastegnut na 412 cm tek je neznatno duži od Clija (+6 cm) na čijoj se platformi i kotrlja, ali je s podnicom udaljenom od tla 20 cm znatno pripremljeniji za sraz s visokim gradskim rubnjacima. Za razliku od Jukea, dolazi isključivo s prednjim pogonom. S brojnim mogućnostima personalizacije, kojima se lako postiže u ovoj klasi toliko poželjan “wow” efekt, Captur na hrvatskom tržištu
ima jake adute u svojim rukama.
Captur nije automobil za svakoga. Treba biti odviše hrabar pa umjesto njemačkog automobila u Hrvatskoj kupiti Renault. Ovaj auto je za ljude koji imaju hrabrosti biti drugačiji, i za one vozače koji žele najbolje za svoj novac, jer redom, Opel, Ford, VW za svoje crossovere traže puno više novca. Dobra oprema i dopadljiv interijer zadovoljit će svakog, osim kupce njemačkih automobila, koji će poželjeti jednostavnija rješenja.
Francuski automobili, za razliku od njemačkih, imaju šarm i uvijek nude više komfora za manje novca. Zato su pravi konkurenti ovom modelu Peugeot 2008 i Citroën C4 Cactus. Osim odlične pasivne sigurnosti, Capture nudi izuzetnu aktivnu sigurnost (Euro NCAP rejting mu je čak 97%). Jako niska potrošnja (na testu samo 5,4 litara) oduševit će one koji prelaze mnogo kilometara. Cijena je vrlo povoljna – Capture Tce 90 možete kupiti već za 111.400 kuna. Nijedan drugi model u ovoj klasi nema tako povoljnu cijenu i tako dobre uvjete financiranja.
Dizajn Renaulta Captur postavlja nove modne trendove i tradicionalne kupce njemačkih automobila dovodi u dilemu – jednom u životu kupiti automobil koji izgleda drugačije od svega ostalog na tržištu ili kupiti neki odmjereniji model, recimo, skuplju Opel Mokku? Malobrojni su oni kojima se izgled Renaultovog crossovera ne sviđa. Osim što ćete Captur zavoljeti na prvi pogled, zavoljet ćete ga i na prvu vožnju: ergonomija je odlična, komande su dobro raspoređene, doziranje kočnice je gotovo savršeno precizno, mjenjač je odlično usklađen sa mogućnostima motora, a Stop/Start sustavom funkcionira efikasno – besprijekorno.
Čak i ako ste balkanskih “gabarita”, moći ćete se udobno namjestiti i volan maksimalno izvući unazad, kako biste imali dobru poziciju za volanom, a povišena pozicija sjedenja odgovara gotovo svakome.
Centralno smješten digitalni brzinomjer je pregledan, praktičan i dobro uklopljen sa analognim obrtomjerom lijevo i osnovnim instrumentima desno. Iako se Capture može pohvaliti avangardnim dizajnom, on nije samo atraktivan automobil, već praktično, obiteljsko vozilo. Putnici će biti ugodno iznenađeni, jer je ovo inteligentno projektiran automobil, u kome će vam biti ugodno i na dužim putovanjima. Mene je oduševila velika ladica ispred sjedišta suvozača, koja je zamjenila dosadašnju klasičnu zatvorenu pregradu. Ovo je originalno rješenje za odlaganje tri boce od 1,5 l.
Posebno treba spomenuti i presvlake sjedišta koje se lako mogu skinuti i oprati po potrebi.
Testirani Capture mogao se pohvaliti automatskim klima uređajem i multimedijskim 7-inčnim displejom osjetljivim na dodir, preko kojeg se upravlja audio sustavom, navigacijom, telefonom, bluetoothom i USB-om. Captur sa paketom opreme Dynamique ima sve što vam je potrebno.
Renault ima bogatu listu dodatne opreme, na kojoj se ističe R-Link sustav koji, preko spomenutog displeja, nudi internetsku vezu, preuzimanje raznih aplikacija, pregled fotografija, video zapisa i različitih fajlova. Renault to nudi kod svih modela, tako da i kupci Twinga i Clija IV mogu uživati u mogućnostima 21. stoljeća.
Prednja sjedišta su udobna, a ergonomija je odlična. Capture naprijed, od sjedišta do krova, nudi 104 cm nasuprot 97 cm kod Peugeota 2008.
Otraga nije baš tako “veselo” – krov je jako blizu glava putnika, točno 92 cm od sjedišta (što je, doduše, za 1 cm bolje od Peugeota 2008).
Peugeot je bolji kod širine, jer nudi 141 cm i 139 cm za laktove naprijed i nazad, a Renault tek 136 cm, odnosno 138 cm. Renault ipak ima jednu prednost – uzdužno pomičnu zadnju klupu, koju je imao još Twingo prve generacije.
Vozačima je sve to manje važno. Ljubitelji vožnje će voljeti obruč upravljača koji savršeno leži u rukama i dovoljno je direktan na većim brzinama, progresivnost mu je zadovoljavajuća, a i bolje je definirana oko nulte točke, tako da je Renault napredovao i na ovom polju.
Na putu i van njega
U gradu je ugodno voziti Captur: ima manje mrtvih kutova od konkurencije, pedala kvačila je ugodno mekana, pa ne zamara stopalo, retrovizori su ugodno veliki, a odlično izbalansirano i još bolje izolirano oslanjanje u dobroj mjeri će vas poštedjeti buke i “kvaliteta” ulica, rupa, pruga i svih ostalih uobičajenih pojava na putu, uključujući i ležeće policajce.
Dok se vozite Zagrebom, imate dojam da je Captur mnogo skuplji, jer tako profinjeno peglaju neravnine Mercedes i Audi. Istina vozači u Zagrebu više gledaju gdje se kriju Bandićeve kamere, umjesto da gledaju ravno, ispred sebe. Ako vozite Renault, itekako ste uočljivi, posebice kada je u pitanju Captur.
Regionalne ceste Istre idealno su mjesto da Renault pokaže koliko može. Ne samo jer ispod haube ima elastičan i dovoljno snažan motor od 110 KS, već i zato što je automobil podešen tako da nudi jako mnogo neutralnosti i stabilnosti, te reagira miroljubivo kada u krivini naglo oduzmete gas. Doslovno je napravljen s ciljem da uvijek ostane na putu, koliko god da je vozač loš. Mirnoćom i komforom, Captur umiruje vozača, a nudi mu i dovoljno samopouzdanja. Nervoze nema za njegovim upravljačem.
U krivini Capture djeluje jako sigurno i ponaša se bolje od, naprimer, Škode Yeti. Pri nagloj promjeni pravca i prilikom oštrog kočenja, ovaj Renault reagira moćno i predvidivo. Zanošenja su minimalna, i to tek na velikim brzinama i na jako oštrim krivinama. Primijetio sam i da je upravljač dovoljno precizan i brz kada to od njega zahtijevate. Kada vozite Captur preko granice „zdravog razuma“, oduševit će vas koliko dugo ostaje na cesti i koliko je miroljubiv kad jedan ili dva kotača siđu s ceste, jer je kočenje (“split kočenje”) i tada jako sigurno. Jako je dobra i pedala kočnice, lako se dozira i nije previše osjetljiva, a ni odveć letargična, ima neku svoju “zlatnu sredinu”.
Clio IV je stabilniji i mirniji, ali Captur je ipak jako dobar kad uzmemo u obzir njegov povišeni klirens i visinu. Captur nije sportski automobil, ali je itekako zabavan za vožnju.
Pri brzini od 100 km/h, Capture se zaustavlja za 35,5 metara, Škoda Yeti za 36 m, Mini Countryman 37,3 m. Peugeot 2008 čak 38 m.
Capture ima i dobru zvučnu izolaciju. Osjetno je tiši od Peugeota 2008 (Capture pri 130 km/h do putnika šalje 70 dB, Peugeot 2008 74 dB). Jeftiniji od Peugeota 2008.
Na autocesti siguran i stabilan
Agregat 1.5 dCi od 110 KS je nedavno blago obnovljen. Novi motor sa četiri cilindra razvija 110 KS pri 4 000 o./min. i obrtni moment od 260 Nm, dostupan već pri samo 1750 o./min. radilice, tako da pruža sasvim dobra međuubrzanja. Motor ravnomjerno razvija snagu i vrlo je uglađen, tako da manje iskusni vozači neće ni znati da ispod haube radi dizelaš.
Mjenjač je dosta dobar, šesta brzina je od velike pomoći kada jurite brzinom od 154 km/h (koliko presretači u Hrvatskoj toleriraju). Nema razloga da brinete kada krstarite brzinom od 140-150 km/h, jer su tada obrtaji radilice prilično daleko od opasnih obrtaja. Brže ovaj Renault može, i to bez naprezanja, ali postaje bučan, što je cijena njegove visine. Maksimalna brzina mu je 180 km/h. Ako ste od onih koji vole voziti s gasom do poda, kupite Clio IV, koji je osjetno tiši na velikim brzinama, a pritom za nijansu manje troši, jer je niži i ima bolju aerodinamiku.
Motor je primjeren težini automobila od 1.280 kg i spada u bolje motore u ovoj klasi. Točno je da ne može u potpunosti parirati modernijim motorima od 1,6 litara iz Renaulta i Peugeota (1.6 dCi i 1.6 HDI), ali se zato Capture 1.5 dCi može kupiti već za 124.400 kuna. Peugeot 2008 1.6 HDI sa sličnom opremom je skuplji (košta 139.373 kuna sa 100 KS, odnosno 154.369 kuna sa 120 KS), pa se onda postavlja pitanje – pripadaju li ovi modeli uopće istoj klasi? Definitivno da, i Capture je čak prostraniji od Peugeota 2008, a osim toga ima veći i varijabilniji prtljažnik, što je kupcima u Hrvatskoj veoma važno, kao i beskamatno kreditiranje. Drugim riječima, Capture je mnogo jeftiniji, pravi best buy u novoj crossover klasi vozila.
Motor zaslužuje odličnu ocjenu. Renault svake godine brusi svoj “dijamant” – motor 1,5 DCI, i on je svake godine sve uglađeniji, tiši i štedljiviji. Treba vjerovati i da je pouzdaniji. Iako je auto vožen po Zagrebu, Istri i autocesti, a klima uređaj je radio bar svaki drugi dan tijekom testa (na odmagljivanju), potrošnja je iznosila tek 5,4 litara eurodizela. Proizvođač deklarira prosječnu potrošnju od samo 3,7 l/100 km uz emisiju CO2 od 145 g/km. Realno možete proći sa 4,5 l na 100 km, ako vam nije cilj biti najbrži na cesti.
Peugeot ipak ima za nijansu bolji motor. Dizelaš sa radnom zapreminom od 1,6 litara i 92 KS još je elastičniji. Mnogi zaboravljaju da ovaj novi motor sa “samo” osam ventila (PSA grupacije je zaigrala na kartu dugovečnosti) ima i maksimalni obrtni moment od 230 Nm i to pri samo 1.750 o./min. radilice. To ne znači samo nisku potrošnju, već garantira i jako dobru elastičnost, posebno kad su prenosni odnosi u mjenjaču jako dobro pogođeni. Peta brzina je jako dugačko proračunata, pa nema razloga žaliti se što nema šestu brzinu.
Renault Captur je slabiji od skuplje njemačke konkurencije pri nagloj promjeni trake. Sporiji je u slalomskoj vožnji, koju prolazi sa prosječnih 55 km/h, Peugeot 2008, novi Jeep Renagade i C4 Cactus sa 61 km/h. Škoda Yeti s prosjekom od 64 km/h, je najstabilnija, i najbrža u slalom vožnji. Yeti (cijena: 161.960 kuna 2.0 TDI sa 110 KS Active) se bolji snalazi na krivinama, i manje se naginje. Doduše Škoda je primjetno tvrđa, i više umara na dužim putovanjima (ima loša sjedišta). Yeti ima totalno pogrešnu ergonomiju za osobe od 160 do 170 cm visine. Ako ste dama, odaberite Captur ili Juke.
Što ona kaže:
Od Renaulta sam očekivala avangardan krosover, i Renault je u potpunosti ispunio moja očekivanja. Ovaj automobil budi emocije, pa mu nije teško oprostiti neke nedostatke. Renaultov1.5 DCI motor je jako štedljiv i tih, a u ovom automobilu se motor jedva čuje. Captur je šik automobil, klasa za sebe – okretan i dovoljno brz, idealan automobil za žene, ali i za obitelji. Veoma je lijep 7-inčni ekran osjetljiv na dodir. Radi se o R-Link sučelju koje Renault koristi na većini svojih automobila, a koje je poznato po naprednim funkcionalnostima kao što su TomTom navigacija, vremenska prognoza, kamere za kontrolu brzine, prometne informacije, spajanje drugih uređaja preko USB i AUX ulaza, a postoji i čitač SD kartice za navigacijske karte. Cijenim položaj tipki za upravljanje multimedijom, ispod obruča upravljača, jer je sve dostupno na dodir, ergonomski je postavljeno, a i izbjegnut je velik broj tipki po upravljaču, kao kod drugih proizvođača. U Renaultu cijene tržište Hrvatske, jer je sučelje prevedeno na hrvatski jezik, a Renault je tako jedan od rijetkih proizvođača koji slijedi tu praksu. Na audio sustav snage 4×20 W se može spojiti i mobilni telefon, moguće je na sustav prenijeti telefonski imenik, pristupiti glasovnoj pošti, birati telefonski broj preko virtualne tipkovnice.
Kome je namijenjen ovaj automobil?
Ukoliko vam je sigurnost obitelji primarna, dobro razmislite prije kupnje automobila, jer za ovaj novac ne možete pronaći tako siguran crossover dizelskoga motora. Aktivna sigurnost ovog modela također je vrlo dobra, jer je 95% bodova od maksimalnog broja na Euro NCAP crash testu dovoljna potvrda.
Renault je ono što sam oduvijek želio: automobil dovoljno udoban, stabilan, pregledan, upravljiv, tih, i auto koji se jako lijepo vozi, a izgleda tako otmjeno, avangardno i šik. Svaka čast njemačkim automobilima, Opel Mokka je kvalitetnije proizvedena, ali ne proizvodi leptiriće u trbuhu, pritom ne mislim na one od piva.
Osim što ima avangardan dizajn, on nudi i “avangardnu” vožnju. Renault je sa Capturom podigao kvalitetu više, nudeći dobar auto koji košta manje od konkurencije sa kamatom od 0%, što je odlična ponuda. Captur miri dvije nepomirljive kategorije kupaca – racionalne i emotivne. One koji cijeli život žive sa kalkulatorom u ruci i one impulsivne, koji prate samo emocije. Može biti da će Renault biti veoma ponosan na Captur, i da će njegov boom tek uslijediti, iako se već godinama prodaje jako dobro, čak i u Hrvatskoj. Renault je konstruirao crossover veoma ugodan za vožnju, lijep na oko i, naravno, vrlo udoban. To što je Nissan Juke kvalitetniji, nimalo ne umanjuje prednosti Captura, koji će imati svoje kupce, i to prilično zadovoljne. Šteta za Peugeot, koji je napravio malo bolji automobil (2008), a mnogo neugledniji crossover, koji u Hrvatskoj nitko i ne primjećuje. Captur ili Peugeot 2008? Hrvati će ipak kupovati Opel Mokku. Izbor je samo vaš, pitanje je koliko ste emotivan kupac. Renault Captur jest bolji automobil od Škode Yeti, i to je racionalnim kupcima sasvim dovoljno. Nissan Juke prepustite onima kojima je najvažnija kvaliteta, i samo kvaliteta (košta 119.000 kuna).
Prednosti: Jako štedljiv, elastičan, dovoljno snažan i tih agregat. Sjajno podešen ovjes, mekano i dobro izolirano. Odlično se ponaša na brzinama od preko 140 km/h. Bolji farovi nego kod konkurencije. Jako udobna prednja sjedišta. Odlična pasivna i aktivna sigurnost (za aktivnu sigurnost dobio je 81%, Peugeot 2008 tek 70%). Vrhunske kočnice koje se lako doziraju. Najkraći zaustavni putevi u klasi. Dobar komfor na prednjim sjedalima. Umjereni troškovi održavanja. Dopadljiv i veoma praktičan interijer s puno ladica i ostava za sitnice. Atraktivan dizajn i veoma bogat paket opreme Dynamique. Beskamatni kredit. Osjetno tiši od Peugeota 2008 (Captur pri 130 km/h do putnika šalje 70 dB, Peugeot 2008 74 dB). Jeftiniji od Peugeota 2008 i Škode Yeti.
Mane: Nedovoljno mjesta na zadnjem sjedalu za koljena i glave krupnijih putnika. Smeta i buka na brzinama preko 150 km/h (Clio IV je tiši) – do 130 km/h je veoma tih. Ima veći promjer okretanja od konkurencije – Capture potroši 11,3 metara, Citroën C4 Cactus 11,2 metara. Neki plastični materijali su jeftini na dodir. Finalna obrada nije na nivou one kod VW-a, Opela ili Mazde. Osnovni benzinac od 90 KS nedovoljno uvjerljiv (ali bolji od Peugeotovog benzinca 1.2). Nedovoljno dobra paleta motora (1.6 DCI nije u ponudi za Captur). Mali rezervoar goriva od 45 litara (kompletna konkurencija nudi 50 l). Nosivost tek 446 kg, što je za 54 kg manje od Peugeota 2008. Slabiji od konkurencije pri nagloj promjeni trake. Sporiji u slalom vožnji, koju prolazi sa prosječnih 55 km/h, Peugeot 2008 i C4 Cactus sa 61 km/h. Opel Mokka je kvalitetnija.
Cijena od 111.400 kuna
DIMENZIJE: Specifikacije
Dužina: 4.120 mm
Širina: 1.790 mm
Visina: 1.56 mm
Međuosovinski razmak 2608 mm
Prtljažnik 377/1.235 l
Masa: od 1.285 kg
MOTOR : SPECIFIKACIJE
Obujam: 1.461 ccm
Snaga: 110 KS pri 4.000 o./min
Okretni moment: 200 Nm pri 1.750 o./min
PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,0 s
Maksimalna brzina: 180 km/h
Potrošnja (tvornički podatak): 3,7 litara
Potrošnja na testu: 5,4 litara
Euro NCAP chrash test: 5 zvezdica
Ocjene (od 1 do 5):
Dizajn: 5,0
Sigurnost: 4,5
Motor i mjenjač: 4,5
Performanse: 4,0
Potrošnja: 5,0
Cijena i jamstvo: 5,0
Udobnost: 5,0
Ponašanje na cesti: 4,5
Kvaliteta i pouzdanost: 3,5
Ponuda prostora: 3,5
Prosječna ocjena: 4,5
Opći dojam: 5,0
Paleta motora: 3,0
Mogućnost daljnje prodaje: 4,0
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.