Otkrijte koliko rabljeni automobili gube na cijeni

Auto 11. srp 201613:28 > 13:33
Morguefile

Kupoprodaja rabljenih automobila velikim se dijelom sa sajmova preselila na internet, a detaljna analiza najvećeg internetskog oglasnika Njuškalo pokazala je da se u Hrvatskoj prodaju automobili prosječne starosti 13 godina.

Najveća je ponuda automobila proizvedenih 2006., 2007. i 2008. godine. Čak 51 posto ukupne ponude osobnih automobila oni su proizvedeni od 2000. do 2008. godine, piše Večernji list.

U prodaji više dizelaša

Analiza ponude i cijena na tržištu rabljenih automobila dalje pokazuje da su automobili stari jednu godinu na cijeni izgubili 17 posto, dok za automobile stare pet godina prodavači obično traže 56 posto od iznosa koji je u salonu istaknut za novi primjerak. Automobili iz 2006., 2007. i 2008. godine, koji se prodaju u najvećem broju, na cijeni su izgubili između 58 i 70 posto.

Prema tipu goriva, među osobnim automobilima koji traže novog vlasnika najviše je onih pogonjenih dizelskim gorivom. Takvih je gotovo 60 posto. Benzinci zauzimaju 40 posto tržišta, a manje od 1 posto osobnih automobila su električni ili hibridi.

Prosječna starost automobila ponuđenih na prodaju – 13 godina – podudara se s prosječnom starošću automobila u Hrvatskoj prema Centru za vozila Republike Hrvatske.

Volkswagen najzastupljeniji

Među markama osobnih automobila koji se prodaju putem Njuškala najzastupljeniji je Volkswagen sa 17 posto udjela, što je povezano s udjelom prodaje novih osobnih automobila u zadnjih nekoliko godina.

Na drugom je mjestu Opel s devet posto udjela. Slijede Renault, Mercedes, Audi, BMW, Fiat i Peugeot. Kad je riječ o modelima, najveća je ponuda VW Passata, a slijedi ga Opel Astra, piše Večernji list.