'Obnova voznog parka je stigmatizirana u Hrvatskoj'

Auto 25. stu 201609:35 > 09:43
N1

Gost Novog dana bio je Hrvoje Paver iz direktor sektora za trgovinu HGK koji je govorio o tržištu automobila u Hrvatskoj i novom načinu obračuna trošarina na automobile.

Postoji li prijedlog za povećanje trošarina na automobile?

Postoji službeni prijedlog i zove se Zakon o posebnom porezu na motorna vozila i on je nešto drugačiji u obračunu samog posebnog poreza tj. trošarine. Prema tim prvim izračunima osciliraju cijene vozila od 1-2 posto za kompaktnu klasu i niže. Treba vidjeti što će taj zakon donijeti.

Je li točno da bi to malo poskupljenje bilo izraženije za jeftinija vozila, a da bi skupa mogla pojefitniti?

Sada se izračunava trošarina po količini CO2 i vrijednosnoj komponenti. Vrijednosna komponenta ni u novom obračunu nije dirana.

U novom prijedlogu je taj obračun po CO2 nešto kompliciraniji i uveden je jedan novi rang za dizel od 70-85 grama. Nama nije jasno čemu to jer takvih vozila gotovo se ni ne proizvodi. Naš prijedlog je bio da se za taj rang koji je i nepostojeći i spusti opterećenje po CO2. To bi bilo stimulativno.

Mi smo već bili u Carinskoj upravi i uputili prijedlog. Neke stvari su prihvaćene. Kombi vozila do 9 putnika oslobođena su 75 posto posebnog poreza, ona s 8 putnika 50 posto. To je značajno za rasterećivanje gospodarstva. Isto tako penalizacija pick-up vozila je smanjena.

Ima i šanse da se ukinu te trošarine?

Mislim da to neće biti u dogledno vrijeme. Značajan je to izvor za proračun. Mi smo u EU i kad unosite vozilo iz primjerice Njemačke, plaćate porez 19 posto tamo tako da državi ostaje samo ova trošarina.

Zar ne bi trebalo penalizirati uvoz starih rabljenih automobila, a stimulirati kupnju novih automobila?

Hrvatska ima 8 novih vozila na 1000 stanovnika, a prosjek EU je 25. Obnova voznog parka je stigmatizirana u Hrvatskoj. Zakonodavac je to uvidio. Mi smo po smrtnosti na cestama među zadnjih pet u EU. Nažalost takvi su podaci. Više od 50 posto uvezenih rabljenih vozila staro je više od 10 godina. Premda se prosječna kilometraža smanjuje, smrtnost raste.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.