Metalni dijelovi mehanizma zračnog jastuka usmrtili su vozača starijeg modela Volva, zbog čega je u SAD povučeno 54.000 automobila, priopćilo je nadležno regulatorno telo.
Mehanizam je proizveo proizvođač auto-dijelova ZF/TRW, ali podaci pokazuju da taj sistem funkcionira veoma slično smrtonosnim uređajima firme Takata.
Američka agencija za sigurnost prometa NHTSA je priopćila da zajedno s Volvom pregleda dokumentaciju o drugim modelima opremljenim tim sistemom zračnih jastuka i da će naknadno odlučiti o daljnjim koracima.
ZF/TRW, čije sjedište je u Detroitu, danas nije odgovorila na pitanja da li je sistem prodan drugim proizvođačima automobila.
NHTSA je navela da je eksplozija tog modela mehanizma, koliko se zna, prvi takav incident u svijetu.
Volvo je naveo da će vlasnicima modela S60 i S80, proizvedenih od 2001. do 2003, zamijeniti zračne jastuke bez nadoplate.
Japanski proizvodjač auto-dijelova Takata je koristio amonij-nitrat za stvaranje mini-eksplozije koja bi prilikom sudara napuhala zračni jastuk. Medjutim, ta kemikalija vremenom propada u kontaktu s vlagom u zraku. U tom slučaju eksplozija može raznijeti metalni kanister i poslati šrapnele u kabinu automobila.
Taj mehanizam je odgovoran za smrt 26 ljudi širom svijeta.